امام جمعه خاش:

امام مهدی متعلق به تمام ادیان است

حجت‌الاسلام «دهقان» گفت: امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شخصیتی جهانی و متعلق به تمام ادیان و جامعه بشری است.
کد خبر: ۵۷۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ - 08March 2023

امام مهدی متعلق به تمام ادیان استبه گزارش دفاع‌پرس در زاهدان، با حضور اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی، جشن بزرگ نیمه شعبان در خاش باشکوه برگزار شد.

حجت‌الاسلام «غلامرضا دهقان» اظهار داشت: در اسلام هم شیعه و هم اهل سنت به ظهور امام مهدی اعتقاد دارند، که در این موضوع اعتقاد اهل سنت بر این بوده که ایشان متولد نشده و در آخر الزمان متولد می شوند،اما اهل تشیع به متولد شدن ایشان و به سر بردن در عصر غیبت اعتقاد دارند و همچنان چشم انتظار ظهور حضرتش هستند.

حجت‌الاسلام دهقان ادامه داد: اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان فرصتی مهم برای بیان مناقب اهل بیت علیهم السلام و سیرت نبوی بوده، بنابراین همه اقشار جامعه وظیفه دارند برای حفظ و احیای اسلام ناب محمدی صلی الله و علیه وسلم گام بردارند.

امام جمعه خاش بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از سیرت نبوی و سیرت اهل بیت بوده، بر همین اساس ایران سربلند در مباحث تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و دینی و مبارزه با ظلم و ستم و بی عدالتی و کمک به محرومان و مظلومان در دنیا پیشگام است.

وی افزود: کمک به اجرای عدالت و ظلم ستیزی به عنوان یک اولویت مهم برای کشور به شمار می آید و مقام معظم رهبری نیز در پیام ها و رهنمودها و بیانات ارزشمندشان به این موضوعات اشاره و تاکیدات لازم را داشته اند و در همین راستا مسوولان باید با جدیت پای کار باشند.

این آیین با اجرای برنامه های سخنرانی و مداحی و مولودی خوانی و پخش شربت و شیرینی و تجلیل از همنامان حضرت مهدی عج و اجرای مسابقه های فرهنگی همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار