استقبال حماس از مصوبه پارلمان آفریقای جنوبی درباره رژیم صهیونیستی

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از مصوبه پارلمان آفریقای جنوبی درباره کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی به دلیل تجاوزات مستمر این رژیم علیه فلسطینیان، استقبال کرد.
کد خبر: ۵۷۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ - 08March 2023

استقبال حماس از مصوبه پارلمان آفریقای جنوبی درباره رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن استقبال از مصوبه پارلمان آفریقای جنوبی درباره کاهش سطح روابط با رژیم صهیونیستی گفت که این اقدام بیانگر اصالت این کشور آفریقایی است که از نظام آپارتاید رنج دیده است.

ابومرزوق گفت که حماس از پارلمان آفریقای جنوبی، دولت و احزاب سیاسی آن به دلیل مواضع آن‌ها در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی و تأکید می‌کند که این مصوبه انگیزه‌ای برای اتخاذ اقدامات بیشتر برای قطع کامل روابط با رژیم اشغالگر خواهد بود.

بنابر گزارش وبگاه «شهاب نیوز»، ابومرزوق همچنین به جنایت صهیونیست‌ها در جِنین و نابلس و قربانی شدن ده‌ها فلسطینی اشاره کرد و گفت که این موضوع می‌طلبد که کشور‌های آزاده جهان از جمله کشور‌هایی که از اشغالگری و استعمار رنج دیده‌اند، اقدامات بیشتری برای منزوی کردن رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت‌های تروریستی، اتخاذ کنند.

پارلمان آفریقای جنوبی به طرح پیشنهادی حزب آزادی ملی در خصوص کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی به دلیل تجاوزات مستمر این رژیم علیه فلسطینیان، رأی داد.

حزب آزادی ملی در بیانیه‌ای تأکید کرد که این طرح قطعا مورد تأیید نلسون ماندلا رئیس جمهور فقید آفریقای جنوبی و نماد مبارزه با آپارتاید بود و اگر او در قید حیات بود به این لحظه افتخار می‌کرد چرا که همواره می‌گفت: «آزادی ما بدون آزادی فلسطینیان کامل نخواهد شد».

بنابر گزارش شبکه المنار، حزب مذکور از دیگر احزاب از جمله حزب «المؤتمر الوطنی الأفریقی» (کنگره ملی آفریقا) به دلیل رأی مثبت به این طرح قدردانی کرد و گفت: «اسرائیل از طریق کوچاندن فلسطینیان و قتل آن‌ها تشکیل شد و نظام تبعیض نژادی با هدف سلطه بر فلسطینیان روی کار آمد».

این حزب همچنین تأکید کرد که ما شهروندان آفریقای جنوبی مخالف آن هستیم که در برابر جنایت تبعیض نژادی ساکت بمانیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار