رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان:

اهمیت جهاد فرهنگی به مراتب بالاتر از جهاد نظامی است

«جعفری» گفت: اهمیت جهاد در حوزه فرهنگی اهمیتش به مراتب بالاتر از جهاد نظامی است.
کد خبر: ۵۷۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ - 09March 2023

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، حجت‌الاسلام «جواد جعفری» رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان امروز در نشست خبری «جشنواره گفتمان خدمت» با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف تبیین اقدامات حوزه‌های علمیه در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خدمات متعددی در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهند، اما گاهاً فرصتی برای بیان این خدمات نیست.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اهمیت مسئله جهاد تبیین و لزوم پیگیری آن در حوزه‌های علمیه کشور، گفت: رهبری معظم جهاد تبیین را برای همه طبقات از جمله دانشجویان و حوزویان و ... یک امر واجب قلمداد کردند.

وی با اشاره به شناخت پیش‌فرض‌های جهاد تبیین، تصریح کرد: اهمیت جهاد در حوزه فرهنگی اهمیتش به مراتب بالاتر از جهاد نظامی است این در حالی است که رهبر انقلاب فرمان جهادی صادر کرده‌اند.

جعفری با اشاره به تلاش دشمنان برای زیر سوال بردن جایگاه روحانیت بیان کرد: برای مقابله با این شبهات باید کارکرد روحانیت در نظام بیان شود که خوشبختانه جشنواره گفتمان خدمت اقدامی در راستای نیل به این هدف خواهد بود.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به فعالیت 25 گروه جهادی با حضور روحانیون و لزوم اطلاع‌رسانی در این خصوص گفت: همچنین فعالیت روحانیون در قالب طرح هجرت نیز یکی از مواردی است که باید اطلاع رسانی شود.

وی همچنین از اجرای طرح حلقه‌های صالحین و حضور تبلیغی روحانیون در مناطق محروم خبر داد و افزود: همچنین به منظور حضور طلاب در اماکن عمومی مثل مساجد، محافل مذهبی، تکایا، حسینیه‌ها، پارک‌ها و نمازخانه‌های مدارس و بازارها و ایجاد زمینه تبلیغی در اماکن ذکر شده طرح « بینات» اجرا می‌شود.

جعفری یکی از اقدامات جهادی روحانیون را حضور در آرامستان‌های شهر برای تغسیل اموات عنوان کرد و گفت: شاید این موضوع آنطور که باید و شاید رسانه‌ای نشد، اما آنچه مسلم است حوزه‌های علمیه قبل از هر ارگان دیگری وارد عمل شده و فعالیت خود را در مقابله با کرونا در قالب، پخش بسته‌های معیشتی، سم‌زدایی و گندزدایی انجام دادند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره گفتمان خدمت همه این خدمات ارائه شده را در بازه زمانی سه روزه به نمایش خواهد گذاشت، افزود: این جشنواره می خواهد مقداری از کارهای بزرگ این قشر را به شکل هنرمندانه و زیبا به جامعه و همینطور تلاش‌هایی را که سالهاست مخلصانه در محاق رفته، نشان بدهد.

جعفری با اشاره به تلاش دشمن در حوزه سایبری برای تخریب فعالیت‌های صورت گرفته اظهار کرد: این جشنواره قصد دارد در مقابل گفتمان سایبری و تخریبی ایجاد شده بر نکات مثبت و ظرفیت‌ها متمرکز شود و آن‌ها را برجسته می‌کند تا از این مسیر امید به آینده نیز تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار