نماینده ولی فقیه در استان همدان:

عملکرد مسئولان ربطی به اسلام ندارد

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: عملکرد یک مسئول یا مدیر ربطی به اسلام ندارد، چرا که انسان دارای حق انتخاب و اختیار است و لذا انتخاب خوب یا بد برعهده خود فرد است.
کد خبر: ۵۷۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ - 09March 2023

عملکرد مسئولان ربطی به اسلام نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (پنج‌شنبه)، در هم اندیشی اساتید و دانشجویان دانشگاه بوعلی با موضوع «روش مواجهه دینی با اعتراضات» اظهار داشت: در حکومت‌های دینی تلاش بر این است که واقعیت‌های آن در عرصه سیاست به مسائل دینی نزدیک‌ باشد.

وی افزود: عملکرد یک مسئول یا مدیر ربطی به اسلام ندارد، چرا که انسان دارای حق انتخاب و اختیار است و لذا انتخاب خوب یا بد برعهده خود فرد است.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: در نگاه و منظر اسلام، حق باید به شریعت برگردد، در حالی که در غرب نگاه انسان محورانه حاکم است. از منظر اسلام، اساس قوام جامعه، بر مبنای عدالت و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای فساد وجود داشته باشد، واجب است که نسبت به آن انتقاد کنیم، تصریح کرد: کدام عقل سلیمی می‌گوید که نباید نسبت به تبعیض‌ها، حقوق‌های نجومی، اختلاس‌ها و به طور کلی فسادها انتقاد کرد؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان داشت: اسلام حجاب را واجب کرد تا روابط زن و مرد مبتنی بر نگاه دو انسان با هم باشد، نه نگاه جنسیتی و این تأکیدی بر حفظ کرامت بانوان است.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید به سمتی حرکت کنیم که انتقاد به اصلاح جامعه و حاکمیت منجر شود نه اغتشاش، گفت: حوزه علمیه همدان با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی، نشست خوبی در راستای مطالبه‌گری در عرصه آب همدان برگزار کرد و این اقدام می‌تواند الگویی برای مطالبه‌گری در سطح جامعه باشد.

حجت‌الاسلام شعبانی متذکر شد: نخبگان با الگوگیری از این روش، درمورد مشکلات مسکن از مسئولان مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها