امام جمعه ملایر:

متولیان مساجد در ادای وظیفه و مسئولیت خود توجه بیشتری داشته باشند

حجت‌الاسلام «ارزنده» گفت: متولیان مساجد باید در ادای وظیفه و مسئولیت خود توجه بیشتری داشته باشند و در رونق مساجد تلاش کنند.
کد خبر: ۵۷۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ - 10March 2023

متولیان مساجد در ادای وظیفه و مسئولیت خود توجه بیشتری داشته باشندبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت الاسلام «محمدعلی ارزنده» امام جمعه ملایر، در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) و نیمه شعبان، اظهار داشت: همه باید معرفت و اعتقاد راسخ به ظهور منجی عالم بشریت داشته باشیم و برای زمینه‌سازی ظهور، امام شناسی و معرفت خود را بالا ببریم.

وی افزود: این روحیه را در باید جوانان تقویت کنیم و والدین فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که این پرچم را در دست بگیرند و به نسل آینده برسانند.

حجت‌الاسلام ارزنده همچنین ضمن تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ و بزرگداشت روز شهدا، گفت: ما مدیون کسانی هستیم که برای دفاع از دین‌ اسلام و وطن، از خون، جان و زندگی‌شان گذشتند.

وی یادآور شد: برخی از مومنان مردانی هستند که بر عهدی که با خدا بستند، ایستادند تا شهادت روزی آنها شد، در مقابل عده‌ای از مومنان همچنان بر عهد و پیمان خود هستند، اما شهادت روزی آنها نشده و وظیفه خود را در هر زمانی انجام می‌دهند و هر لحظه انتظار شهادت می‌کشند.

به گفته وی، شهدا مشعل‌های فروزانی شدند تا اگر کسی بخواهد راهش را تشخیص دهد، دائما این مشعل‌ها مقابل ما روشنی‌بخش هستند و دنیا را برای اهلش روشن کردند تا ما امروز در مسیر اسلام و شهدا حرکت کنیم.

امام جمعه ملایر همچنین به فرا رسیدن دهه آخر شعبان و تکریم و غباررویی مساجد اشاره کرد و ادامه داد: متولیان مساجد باید در ادای وظیفه و مسئولیت خود توجه بیشتری داشته باشند و در رونق مساجد تلاش کنند.

حجت الاسلام ارزنده با بیان اینکه مسجد ساختن و حرکت در راستای کار فرهنگی کار هر کسی نیست، افزود: متولیان مساجد با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اذان را سر وقت از مساجد پخش کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر اعمال تخفیف ۷۰ درصدی در قبوض جدید گاز از بازه زمانی ۱۶ آذر تا پایان اسفند امسال، اظهار داشت: با توجه به ارقام چند میلیونی در برخی از قبوض گاز، هر چه سریعتر دستور رئیس جمهور به درستی اعمال شود تا مردم بیشتر از این سختی نکشند.

امام جمعه ملایر افزود: تخفیف ۷۰ درصدی طوری محاسبه شده که حتی ۱۰ تا ۲۰ آن هم شامل حال مردم نمی‌شود و مردم باید قیمت‌های قبوض میلیونی را پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام شعبانی با تاکید بر اینکه مسئولان ذیربط باید در این زمینه تامل و توجه بیشتری به مساله قبوض گاز داشته باشند، تثریح کرد:] از نماینده مردم ملایر درخواست می‌کنم این موضوع حتما در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود، سزاوار نیست با وجود سختی‌های اقتصادی و معیشتی، اینگونه مردم برای پرداخت قبوض گاز تحت فشار باشند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه در محاسبه پلکانی قیمت گاز باید محاسبه زمان نیز در نظر گرفته می‌شد، ادامه داد: در حالی‌که مردم در تمامی شرایط صداقت خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده‌اند و دل در گرو انقلاب دارند، باید برای رفع مشکلات و سختی‌های آنان با تمان توان تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار