مشاور رئیس سازمان محیط‌‌‌زیست در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

شهادت و جانبازی ۴۳۶ محیط‌بان در دفاع از محیط زیست

محبت‌خانی گفت: ما تا به امروز ۱۴۵ نفر شهید و نزدیک به ۲۹۱ نفر هم جانباز داریم. برای همین همیشه تاکید کرده‌ایم که تجهیزات و امکاناتی که در اختیار محیط بانان قرار می‌گیرد باید مناسب باشد.
کد خبر: ۵۷۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۹ - 11March 2023

شهادت و جانبازی ۴۳۶ محیط‌بان در دفاع از محیط زیستجمشید محبت‌خانی مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس اظهار داشت: محیط بانان، کارکنان اجرایی سازمان محیط زیست کشور هستند. یعنی اگر ما کارکنان را به دو دسته تقسیم کنیم؛ حوزه میدانی و یا عملیاتی به محیط بان و یا کارکنان اجرایی اطلاق می‌شود و حوزه ستادی که کارمندان هستند.

وی افزود: موجودی محیط بان ما نزدیک به ۴ هزارنفر هستند که این عدد طبق چارت سازمانی محیط زیست باید نزدیک به ۸ هزارنفر باشد. یعنی با توجه به چارت سازمانی ما حدود ۵۰ درصد محیط بان مجری داریم که در مناطق چهارگانه به طور شبانه روزی در ۶۰۰ پاسگاه محیط بانی خدمت رسانی می‌کنند.

محبت خانی اظهار داشت: در حوزه محیط بانان، اولین موضوع این است که آن‌ها در حوزه اجرایی، بیشترین حوزه کاری شان مباره با مخربان محیط زیست و شکارکش‌ها است، که وقتی محیط بانان در مقابل آن‌ها قرار می‌گیرند، در واقع از جان خودشان مایه می‌گذارند تا از محیط زیست حفاظت کنند.

وی افزود: در همین این راستا ما تا به امروز ۱۴۵ نفر شهید و نزدیک به ۲۹۱ نفر هم جانباز داریم. برای همین همیشه تاکید کرده ایم که تجهیزات و امکاناتی که در اختیار محیط بانان قرار می‌گیرد باید مناسب باشد.

محبت خانی عنوان کرد: با توجه به اهمیت وجود این عزیزان که به نوعی ویترین سازمان هستند و از طرفی انجام کار مسلحانه که عینا برابر با کارکنان نیروی مسلح، شیفت بندی، درجه و پاسگاه دارند، ولی ردیف استخدامی آن‌ها کارمندی است. این اولین مظلومیت یک محیط بان است که داریم سعی می‌کنیم تطبیق سازی شود.

نظر شما
پربیننده ها