همسر شهید «هاشمی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

پیش‌بینی شهید «هاشمی» از روز‌های آخر عمر خود/ قلم به مثابه یک «سلاح»

جانباز شهید «هاشمی» یکی از جانبازان دفاع مقدس است که در عملیات بیت‌المقدس ۶ به درجه رفیع جانبازی نایل آمد و سال ۱۳۸۱ پس از تحمل سال‌ها دوری از هم‌رزمان شهیدش دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۷۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 20March 2023

پیش‌بینی شهید «هاشمی» از روز‌های آخر عمر خود/ قلم به مثابه یک «سلاح»/ اتونشر عید/ 3به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدرضا هاشمی» از جانبازان شیمیایی بود که در عملیات بیت‌المقدس ۶ مجروح شد و سال ۱۳۸۱ در بیمارستانی دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهید خود پیوست.

«معصومه سادات احمدیان» همسر جانباز شهید «محمدرضا هاشمی»در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس اظهار داشت: همسر من، جانباز شیمیایی و قطع نخاع بود که در بیمارستان به شهادت رسید. وی در لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) فعالیت می‌کرد و در عملیات بیت‌المقدس ۶ مجروح شد. حدود ۱۳ ـ ۱۴ ساله بود که با دستکاری شناسنامه به جبهه رفت. 

وی ادامه داد: ما در سال ۱۳۷۸ باهم ازدواج کردیم. همسرم از همکاران رسمی صدا و سیما بود و در قسمت حسابداری کار می‌کرد. سال ۱۳۸۱ شهید شد و در امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر به خاک سپرده شده است.

همسر شهید هاشمی در مورد ویژگی اخلاقی همسر خود گفت: همسرم یک عارف واقعی بود و از جمله ویژگی‌های اخلاقی او، حُسن خلق و ایمان قوی بود. آنها در منطقه جماران زندگی می‌کردند و همسایه امام بودند. همسرم پای منبر‌های امام (ره) بزرگ شد.

وی با بیان خاطره‌ای در مورد پیش‌بینی شهید از رحلت خود اظهار داشت: همسرم از آنجا که قطع نخاع بود، در روز‌های آخر عمر خود ناگهان از حالت دراز کشیده که داشت، بلند شد و نشست و گفت: احساسی به من دست داده است.

از او پرسیدم چه حسی؟

به من پاسخ داد: احساس می‌کنم روز‌های آخر زندگی من است.

چند روز بعد از آن هم در بیمارستان به شهادت رسید. جانبازان بسیار به خدا نزدیک بودند. 

همسر شهید در مورد رسالت قلم گفت: رسالت قلم بسیار وسیع، بزرگ و ارزشمند است. قلم، دقیقاً مانند یک سلاح عمل می‌کند. شما می‌توانید با قلم عده‌ای را بکشید یا ترور کنید و می‌توانید با قلم سرباز واقعی حضرت حجت (عج) باشید و جهاد تبیین داشته باشید. به‌وسیله قلم می‌توانیم یک رزمنده باشیم به شرطی که از آن درست استفاده کنیم و در راستای پاسداشت ارزش‌ها از آن استفاده کنیم.

وی در مورد هجمه رسانه‌ای دشمن اظهار داشت: دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. دعای حضرت مهدی (عج) و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و دعای شهدا، جمهوری اسلامی را نگه داشته است. خدا در قرآن فرموده است: شهدا زنده‌اند و «... عِندَ ربِّهم یُرزَقونَ...» هستند. من مطمئنم در حال جاضر ارواح طیبه شهدا حتی بهتر از جسم آنها به رهبرمان کمک می‌کنند و جمهوری اسلامی را یاری می‌کنند.

همسر شهید هاشمی ادامه داد: جمهوری اسلامی با خون شهدا به ثمر نشسته است و هیچ‌ دشمنی نمی‌تواند هیچ غلطی بکند. هم مردم و هم مسئولین وظیفه دارند که مراقب باشند خائن به خون شهدا نباشند. مردم به‌وسیله رعایت تقوا، حجاب و عمل به وصیتنامه شهدا و مسئولین به‌وسیله درست عمل کردن، حل مشکلات مردم و کمک به معیشت آنها و خدمت صادقانه و خالصانه به مردم طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی خون شهدا را پاس بدارند. مردم و مسئولین توأم با هم باید یاد شهدا را زنده نگه دارند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها