یادداشت/ حامد افروغ

استیصال استکبار در برابر ملت ایران؛ از جنگ نظامی تا اقتصادی

تکه‌های جورچین رخدادهای منطقه‌ای حاکی از آن است که نفس جبهه دشمن برای پنجه در پنجه انداختن ملت ایران به شماره افتاده و برخلاف سر و صدایی که دارد، رمقی برای تداوم دشمنی خود ندارد و کانون بحران‌زا علیه ملت ایران راه چاره خود را تسلیم در برابر اراده ملت ایران می‌داند.
کد خبر: ۵۷۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰ - 11March 2023

تسلیم استکبار در برابر ملت ایران؛ از جنگ نظامی تا اقتصادیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ جنگ‌ها در طول تاریخ مانند فوران آتشفشان، سرمنشا خرابی‌ها و نابودی‌ها هستند. چه بسیار ملت‌ها و اقوامی که با وقوع جنگ‌ها از ریشه خشکیدند و از آ سو، چه بسیار ملت‌هایی هم که از زیر خاکستر جنگ، ققنوس‌وار با تولدی دوباره سر بلند کردند.

طبیعت سختی‌ها و ناملایمات که هر بار خود را در شکل‌های مختلفی همچون جنگ، فقر، بلایای طبیعی و غیره نشان می‌دهد، به نظر یک چیز می‌نماید. آن هم تقویت کسانی است که می‌خواهند محکم زندگی کنند. از این‌رو ملت‌های جنگ‌زده وقتی به اراده خود بازگشته و تحت زعامت افراد خردمند قرار می‌گیرند، قدرت دوچندانی پیدا می‌کنند.

جنگ تحمیلی نیز اگر چه برای ایران مانند فوران آتفشان سرمنشا بسیاری خرابی‌ها بود، اما در دل خود فرصتی شد تا اراده‌های پولادین از دل خاکسترش رشد کنند. با وجود جنگ اقتصادی که این‌روزها در با بی‌کفایتی برخی مسئولان و خیانت برخی دیگر دست به دست هم داده تا باز آتشفشانی دیگر را در زندگی مردم ایران شعله‌ور سازد، عاقبت جنگ تحمیلی اما اقتدار و استحکام ملت ایران شد تا امروز کسی نتواند به راحتی نقشه دست‌اندازی نظامی را علیه ایران در سر بپروراند.

اینکه با وجود انواع و اقسام اغتشاشات و زیر و رو کردن‌های اقتصادی و فتنه‌انگیزی‌های مرزی، آمریکا هر روز عرصه این منطقه را بر خود تنگ‌تر دیده و روابط ایران با همسایگانش هر روز بیش از قبل ترمیم می‌شود، حاکی از آن است که این جنگ اقتصادی هم رو به پیروزی ملت ایران میل دارد اگرچه سرعت پیشروی آن کند است.

اینکه امروز ما در دل بحران اقتصادی هستیم و نمی‌توانیم چندان بارقه‌های امیدبخش به آینده را مشاهده کنیم طبیعی است، چرا که همه توان و ذهنیت خود را خرج این تاب‌آوری کرده‌ایم اما تکه‌های جورچین رخدادهای منطقه‌ای حاکی از آن است که نفس جبهه دشمن برای پنجه در پنجه انداختن ملت ایران به شماره افتاده و برخلاف سر و صدایی که دارد، رمقی برای تداوم دشمنی خود ندارد و کانون بحران‌زا علیه ملت ایران راه چاره خود را تسلیم در برابر اراده ملت ایران می‌داند.

در چنین شرایطی رسالت تاریخی تک تک ماست تا با مراقبت از ویژگی‌ها و صفات بارز تاریخی و عزتمندانه خود، در کنار صبر حکیمانه و در برابر مشکلات و سختی‌ها تحمل کنیم و به طور جد از دولتمردان بخواهیم تا ضمن اتخاذ تصمیمات درست اقتصادی، در وهله اول با انگل‌ها و زالو‌های داخلی که بدون ملاحظه شرایط در هر حالی مشغول ارضای شهوت حیوان‌وار خود در اقتصاد هستند، راه نفس سفره‌های مردم را بیش از قبل باز کنند چرا که کشور از فضل خدا نه منابع کم دارد و نه مردم در همراهی صادقانه با میهن خود کم می‌گذارند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار