مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

جهاد در سنگر خدمت به محرومان در ایام نوروز/ برگزاری جشنواره ملی جهادگران در سال آینده

«هنری» با اشاره به اینکه برای پایان سال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد حضور گروه‌های جهادی میهمان و بومی در استان هستیم، گفت: با توجه به اینکه ماه رمضان مصادف با نوروز است، امسال قرارگاه عملیات جهادی از اوایل اسفند در راستای خدمت‌رسانی به محرومان آغاز به کار کرده است.
کد خبر: ۵۷۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۸ - 20March 2023

جهاد در سنگر خدمت به محرمان در ایام نوروز/ برگزاری جشنواره ملی جهادگران در سال آینده«مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، در خصوص برگزاری اردوهای جهادی در سطح استان، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی به واسطه مرزی بودن و اینکه یکی از استان‌های کم برخوردار است هر ساله فصل تابستان و تعطیلات عید نوروز میزبان گروه‌های جهادی از استان و حتی استان‌های دیگر است.

وی بیان داشت: جهادگران بسیجی همواره در سرما، گرما، سیل، زلزله، کرونا و هر شرایط سخت دیگری پای کار هستند و خدمت به خلق را سرلوحه کار خود قرار داده و برایشان فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری دو هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی با اعزام ۳۳ هزار و ۵۱۲ جهادگر در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و فنی مهارتی خدماتی جهادی برگزار شده است.

ثبت اطلاعات دو هزار گروه جهادی استان در سامانه اطلس جهادی

هنری به ثبت اطلاعات گروه‌های جهادی در سامانه اطلس اشاره کرد و افزود: اطلاعات دو هزار و ۴۲ گروه جهادی خراسان جنوبی در سامانه اطلس ثبت شده است که از این تعداد ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیامحور و مابقی گروه‌های جهادی محله‌محور هستند.

وی اضافه کرد: ۱۲۰ گروه جهادی تخصصی، فنی، مهارتی، پزشکی، دامپزشکی، حقوقی و سایر حوزه‌ها در استان خراسان جنوبی فعال هستند که روز به روز به تعداد این گروه‌ها افزوده می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای پایان سال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد حضور گروه‌های جهادی میهمان و بومی  در استان هستیم، بیان داشت: با توجه به اینکه ماه رمضان مصادف با نوروز است، امسال قرارگاه عملیات جهادی از اوایل اسفند ماه در راستای خدمت‌رسانی به محرومان آغاز به کار کرده است.

برگزاری جشنواره ملی جهادگران در سال آینده

هنری از آغاز فراخوان جشنواره ملی جهادگران ویژه خراسان‌جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی ایده‌های برتر و الگوهای خلاق در حوزه اردوهای جهادی در استان برگزار می‌شود و الگوهایی که قابلیت تکثیر در عرصه‌های مختلف دارند شناسایی می‌شوند

وی با بیان اینکه جشنواره ملی جهادگران در سه بخش هنری، ادبی و تخصصی سال آینده برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در عرصه‌های عمران، محرومیت‌زدایی، سبک زندگی جهادی، بهداشت و سلامت، علمی و دانش بنیان، آموزش تحصیلی، جهاد تبیین، جهاد خدمت و خدمت مؤمنانه، ویروس منحوس کرونا، گفتمان‌سازی، مطالبه گری، امید آفرینی، فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تبیین کرد: قالب‌های جشنواره نیز شامل داستان، شرح حال‌نویسی، خاطره‌نویسی، تصویر سازی (پوستر، عکس و اینفوگرافی)، فیلم (مستند، فیلم کوتاه و موشن گرافیک)، سرود، شعر، نماهنگ، روایت‌گری، تجربه‌نگاری، ایده‌ها، الگوهای موفق و طرح‌های خلاقانه است.

انتهای پیام/ لیلا لیموئی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار