ما متحدیم/ در بازدید از مرکز فرهنگی شهید سبحانی مطرح شد؛

سردار رادان: یادمان شهدا، محفلی برای کسب فیض است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: هر کسی که قدم می گذارد به محفلی که یادمان شهداست برای کسب فیض و بردن فضیلت است و تعهد الهی به ادامه راه شهداست.
کد خبر: ۵۷۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲ - 11March 2023

یادمان شهدا، محفلی برای کسب فیض استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز به همراه سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس شهید سبحانی واقع در دشت آزادگان اظهار داشت: هر کسی که قدم می گذارد به محفلی که یادمان شهداست برای کسب فیض و بردن فضیلت است و تعهد الهی به ادامه راه شهداست.

وی افزود: طبیعی است که یکی از برجسته ترین مقاومت ‌ها در دوران دفاع مقدس در منطقه دشت آزادگان شکل گرفته و یکی از برجسته ترین افراد این حماسه شهید سبحانی است.

سردار رادان گفت: توصیه اکید من به مردم این است که این خانواده شهید والامقام را خوب بشناسند، شهید سبحانی را هم خوب بشناسند تا بتوانند از فیوضات شان بهره مند شوند.

شهید «سیدمحمدرضا سبحانی» از شهدای ژاندارمری و اهالی بومی سوسنگرد بود که ششم مهر 1359 هنگامی که نیروهای بعثی عراق قصد عبور از رودخانه کرخه و محاصره شهر سوسنگرد را در منطقه خزعلیه داشتند با عده ای از اهالی بومی منطقه در برابر متجاوزان، دلیرانه ایستادگی و مقاومت کرد و مجروح شد و به دست نیروهای بعثی به اسارت درآمد و نیروهای بعثی پس از شکنجه، جسم کم ‎جان او را آتش زدند. 

پیکر مطهر این شهید در همان منقطه خزعلیه دفن شده و اکنون به عنوان نماد مقاومت مردمی سوسنگرد و زائران راهیان نور به یادگار مانده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار