عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

همکاری با آژانس در چارچوب مصوبه مجلس انجام می‌پذیرد

حاجی دلیگانی گفت: هرگونه همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب قانون مصوبه مجلس تحت عنوان قانون اقدام راهبردی خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ - 11March 2023

همکاری با آژانس در چارچوب مصوبه مجلس انجام می‌پذیردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به سفر اخیر دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان و بیانیه مشترک در خاتمه این سفر گفت: هرگونه همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب قانون مصوبه مجلس تحت عنوان قانون اقدام راهبردی خواهد بود و ما هیچ همکاری فراتر از قانون را با آژانس نخواهیم پذیرفت.

وی افزود: ملاک عمل ما در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قانون مصوبه مجلس و پادمان است و ما هیچ همکاری فرا پادمانی و فراتر از قانونی با آژانس نداریم و نخواهیم داشت.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: درباره میزان غنی‌سازی اورانیوم نیز این کار به صورت شفاف و اطلاع و همراهی با آژانس است و ما هیچ فعالیت پنهان و غیر شفافی در این زمینه نداشته و نداریم.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: این که آقای گروسی پس از اتمام سفر خود به ایران اظهارنظر‌هایی داشته و توقعات و انتظارات فراتر از قانون را مطرح کرده، چندان ملاک عمل ما نیست بلکه ملاک ما بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی کشورمان و همچنین قانون مصوبه مجلس درباره همکاری با آژانس است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار