پیشکسوت دفاع مقدس:

تربیت شهدایی چون «حججی» محصول اهتمام به برگزاری یادواره‌های شهداست

امیر دربندی گفت: اساس برگزاری یادواره‌های شهدا، این است که حماسه‌ها بازگو شوند و از دل این تکرارها، شهدای مدافع حرم مثل شهید حججی‌ها برای نظام و انقلاب و کشور تربیت می‌شوند. حتی همین شهدای ارزشمند و شریف مدافع سلامت هم، اقدام و ایثار و شهادتشان، از جنس شهدای مدافع حرم و شهدا دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۵۷۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 12March 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یادواره شهدای پایگاه چهارم رزمی هوانیروز ارتش با حضور خانواده‌های شهدا، مقامات و مسئولین لشکری و کشوری اصفهان و کارکنان هوانیروز اصفهان برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای هوانیروز ارتش در اصفهان، از شهید شاخص مدافع حرم (شهید ابوالفضل شیروانیان) و شهید فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (شهید علی بهروزیان‌نسب) تجلیل به عمل آمد.

تربیت شهدایی چون «محسن حججی» محصول اهتمام به برگزاری یادواره‌های شهداست

سرهنگ ستاد خلبان «بهرام نظری» در این مراسم اظهار داشت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه، در تبعیت محض و حمایت از فرماندهی عظیم‌الشان کل قوا، آمادگی دارد دل در راه و جان بر کف، در دفاع از ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایفای نقش کند و همچون شهدای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، جان بدهد تا آرمان‌ها و اعتقادات و میهن عزیزش آسیب نبینند.

وی گفت: امروز سالگرد عملیات غرورآفرین بدر است که در این عملیات چند خلبان و مهندس فنی هوانیروز به شرف شهادت نائل آمدند که استاد خلبان شهید «محمدعلی بختیاری» یکی از آنهاست و امروز سالروز شهادت اوست؛ لذا ما نیز امروز در پاسداری از آرمان شهدا و پیروی از مسیر حرکت آنان، از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد

در ادامه مراسم، امیر سرتیپ جانباز «غلامحسین دربندی» پیشکسوت دفاع مقدس و عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی و راوی دفاع مقدس با تشریح فرهنگ حاکم بر دوران دفاع مقدس و بیان خاطراتی از فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دوران دفاع مقدس ما دارای درس‌ها و معرفت‌های خاصی است باید برای نسل‌های امروز گفته شود تا برای نسل‌های فردا باقی بماند.

تربیت شهدایی چون «محسن حججی» محصول اهتمام به برگزاری یادواره‌های شهداست

وی گفت: بیان خاطره‌های دوران دفاع‌مقدس، هرگز تکراری نخواهد شد، جون از جنس حماسه و شهادت و از جنس کربلاست و دقیقا مثل تکرار فلسفه‌های قیام عاشورا، باعث ماندگاری و اثرگذاری مفاهیم آن می‌شود.

امیر دربندی افزود: اساس برگزاری یادواره‌های شهدا، این است که حماسه‌ها بازگو شوند و از دل این تکرارها، شهدای مدافع حرم مثل شهید حججی‌ها برای نظام و انقلاب و کشور تربیت می‌شوند. حتی همین شهدای ارزشمند و شریف مدافع سلامت هم، اقدام و ایثار و شهادتشان، از جنس شهدای مدافع حرم و شهدا دفاع مقدس هستند.

امیر سرتیپ دربندی با بیان خاطره‌ای گفت: «خلبان سید حسن سجادی نیاکی از پایگاه چهارم هوانیروز ارتش در هفته دوم دفاع مقدس در جبهه سوسنگرد با جعبه شیرینی وارد جمع همکارانش شد و گفت که من فردا شهید می‌شوم و این شیرینی شهادت من است»؛ این‌ها الگو‌های ما هستند، این شهدا قهرمانان و اسطوره‌های تاریخ ما هستند و ما باید این‌ها را بشناسیم.

امیر دربندی گفت: در هر صحنه حساسی که مملکت داشت، جه در دفاع مقدس، چه در بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، هوانیروز همیشه آماده کمک بود و ایفای نقش کرد و فداکاری به خرج داد. نیرو‌های فنی هوانیروز، بالگرد‌های گلوله خورده و معیوب در خط مقدم نبرد را شبانه تعمیر می‌کردند تا به پرواز در آید و به دست دشمن نیافتد.

تربیت شهدایی چون «محسن حججی» محصول اهتمام به برگزاری یادواره‌های شهداست

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: از دل آن ایثار‌ها و حماسه، به عزت و آزادی رسیدیم و حفظ آن ایثار‌ها و ارزش‌ها و حماسه‌ها، با زنده‌ نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و بازگویی حماسه‌های آنهاست.

وی همچنین از صبر و استقامت و تحمل و ایثار خانواده شهدا تقدیر کرد و گفت:هم مدیون شهدا هستیم و هم تا ابد مدیون ایثار و صبر خانواده شهدا هستیم.

در ادامه «الناز مسائلی» برادرزاده شهید «محمد مسائلی»، به نمایندگی از خانواده شهدای هوانیروز، با قرائت دکلمه‌ای و ادای احترام به مقام شهدا، با آرمان‌های شهدا در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران اسلامی، بیعت کرد و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، برگرفتن توشه نماز و حفظ حجاب و تحصیل علم را از مهمترین اقدامات جهت تداوم مسیر شهدا برشمرد.

تربیت شهدایی چون «محسن حججی» محصول اهتمام به برگزاری یادواره‌های شهداست

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار