حجت‌الاسلام خاموشی در کنگره اربعین:

پیاده‌روی نجف به کربلا، خط امنیت فرهنگی و سیاسی ماست

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم جاده پیاده‌روی نجف ـ کربلا، خط امنیت فرهنگی و سیاسی ماست، از بیان این حرف هم واهمه‌ای نداریم.
کد خبر: ۵۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ - 11November 2015

پیاده‌روی نجف به کربلا، خط امنیت فرهنگی و سیاسی ماست

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، کنگره ظرفیتهای فرهنگی و تمدنی اربعین حسینی صبح امروز (چهارشنبه 20 آبان) با حضور آیتالله محیالدین حائری شیرازی، حججاسلام علیرضا پیروزمند، احمد رهدار، سیدمهدی خاموشی و جمعی از اساتید حوزه دین در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ادامه بخشی از این همایش حجتالاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با قرائت چند روایت درباره ثواب عزاداری حسینی در ایام اربعین عنوان کرد: براساس روایات، زیارت امام حسین(ع) در اربعین تا به اندازه زیارت خانه خدا و بخشش گناهان دانسته شده است. خداوند از باب رحمت و منتاش به زائران حسینی در ایام اربعین و حتی کسانی که از دور امام حسین(ع) را زیارت میکنند، ثواب زیادی اعطا میکند.

وی در ادامه افزود: برخی شبکههای وهابیت ایراد میگیرند که مگر میشود ثواب یک عمل به اعمال دیگر سرایت کند؟ این در حالی است که در قرآن کریم چنین نمونههایی را داریم.

حجتالاسلام خاموشی، امام حسین(ع) را تمدن، جامعه و انسانساز دانست و افزود: بار اولی که بنده به پیادهروی اربعین مشرف شدم، زیاد با اعمال پیادهروی آشنا نبودم، بنابراین شبها دیر میخوابیدیم و جای خواب پیدا نمیکردیم. یک شب که بر روی بارها خوابیده بودم، مرد عربی نزد من آمد و مرا به اجبار در یکی از موکبها به جای فرد دیگری خواباند و گفت: «شما سید هستید و حرمت دارید.» این را گفتم تا اشاره کنم در جبهه مقابل این مردم با شعار اسلام سر میبرند و مردم عراق اینچنین مسلمان واقعی هستند.

وی همچنین اظهار داشت: ما درباره عفاف و حجاب زیاد تأکید میکنیم، اما در مسیر پیادهروی امام حسین(ع) کسی را نمیبینیم که نیاز به تذکر حجاب داشته باشد؛ چرا که همه اهدافشان مشخص است. اینها حسینیان زمان هستند، امروز میتوانیم ادعا کنیم که خط پیادهروی نجف ـ کربلا، خط امنیت فرهنگی و سیاسی ما است و واهمهای هم از این حرف نداریم.

خاموشی با تأکید بر اینکه راهی نداریم جز اینکه این گفتمان تمدنساز انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم، افزود: حجم جمعیتی که هر سال به کربلا میروند، بسیار بیش از جمعیتی بود که امسال در حج تمتع حضور داشتند و هیچ فاجعهای به بار نیامد. یک افسر آمریکایی درباره تعریفاش از اربعین حسینی میگوید؛ گویا کل کره زمین بر گنبد دواری در چند روز در حرکت است.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار