پهلوانی در مکتب شاهرخ ضرغام‌ها و ابراهیم هادی‌ها تفسیر می‌شود

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت:پهلوانی در مکتب شاهرخ ضرغام‌ها و ابراهیم هادی‌ها تفسیر می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ - 12March 2023

پهلوانی در مکتب شاهرخ ضرغام‌ها و ابراهیم هادی‌ها تفسیر می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یادواره شهدای تهران، بزرگداشت شهید شاهرخ ضرغام و سید مجید هاشمی امروز یکشنبه ۲۱ اسفند در پردیس تئاتر تهران برگزار شد‌.

در این مراسم سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، پیشکسوتان ورزش کشتی و کرزش های زورخانه‌ای، سردار مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی، اصحاب کریمی رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ و خانواده شهدا حضور داشتند.

سردار مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در این مراسم اظهار داشت: شهید ضرغام‌ها هدفمند راه خود را انتخاب کردند در نتیجه خداوند این‌ها را برای خود انتخاب کرد و پسندید. اگر اینطور نبود امروز نام شهید ضرغام اینگونه ماندگار نمی‌شد.

وی افزود: این‌ شهدا برگزیده های خدا بودند و از همه هستی خود که اززشمندترین متاع دنیاست گذشتند تا من، شما و وطنشان بماند و یک‌ وجب از خاک سرزمینشان دست اجنبی نیفتد‌.

پهلوانی در مکتب شاهرخ ضرغام‌ها و ابراهیم هادی‌ها تفسیر می‌شود

باران چشمه با بیان اینکه شهدا نامشان برای همیشه بزرگ‌ و عزیز است گفت: پهلوانی در مکتب شهید ضرغام‌ها و ابراهیم هادی‌ها تفسیر می‌شود‌. حاج محمد کوثری تعریف کرد از منطقه غرب ماموریت پیدا کردم که پیش شهید ابراهیم هادی‌ بروم. وقتی وارد اتاق ابراهیم شدم، دیدم یکی با قابلمه ضرب می‌زند و ابراهیم میل گرفته. دیدم عجب جوان رعنا و خوش قدی است، نگاهش کردم لذت بردم. جوانی به ابراهیم گفت من فردا می‌روم تهران، کاری ندارید؟ شهید هادی روی برگه‌ای اسامی چند خانواده را نوشت و کل حقوقش که ۲ هزار تومن بود را بین این چند خانواده تقسیم کرد که به آنان برسانند.

با کسی که نان و نمکش را خوردم کشتی نمی‌گیرم

محمدرضا طالقانی از پیشکسوتان‌ کشتی و از دوستان شهید شاهرخ ضرغام در این مراسم بیان کرد: با ورودم به کشتی با شاهرخ ضرغام حریف شدم. پیش از انقلاب در باشگاه ایزد فردوسی، خیابان پرستار و پیروزی شاهرخ را دیده بودم. اولین بار که باهم‌ حریف شدیم، ضرغام به من گفت با تو کشتی نمی‌گیرم چرا که همان روز دعوتش کرده بودم به خانه و نهار را در خانه ما خوردیم، گفت من با کسی که نان و نمکش را خوردم کشتی نمیگیرم.
وی ادامه داد: اولین جایی ‌که در تهران کمیته تشکیل شد  بازار تهران و پاچنار بود، یک عده جان بر کف هر شب می آمدند، اسم نویسی می‌کردند و در بازار گشت می‌زدند. یک شب شاهرخ ضرغام با سید مجتبی هاشمی آمد، گفت می‌خواهم برای خیابان پیروزی و خیابان پرستار کمیته راه بیاندازیم، تماس گرفتم و کارشان را راه انداختم.

امروز شاهرخ به واسطه چهار ویژگی شناخته شده است

قاسم صادقی از رزمندگان گروه فداییان اسلام و از همرزمان شهید شاهرخ ضرغام تعریف کرد: اگر ۱۰ سال پیش از کسی میپرسیدیم شاهرخ ضرغام چه کسی است کسی نمی دانست اما امروز همه او را میشناسند.‌ احترام به بزرگترها، احترام به علما مبارزه، با کسی که ظلم می‌کرد و دستگیری فقرا رمز محبوبیت اوست.

وی افزود: با اینکه ۱۳ سالگی پدرش را از دست داد ولی مردانه بزرگ شد.‌ خودش می‌گفت زندگی من ۲ دوران داشت، دوران جاهلیت و دورانی که توبه کردم. یک عالمی به او گفته بود اگر بخواهی توبه کنی باید اول بروی مشهد و امام را ببینی. خانواده‌اش می‌گفتند رفت مشهد و امام رضا (ع) را دید و توبه کرد.

اولین کار انقلابی‌اش این بود که همراه آقای طالقانی در کمیته استقبال حضور داشت. چشمش که به امام‌خمینی افتاد هوشیار شد و چون بچه انقلابی‌ها را دوست داشت، این راه را آمد تا وقتی که شیپور جنگ‌نواخته شد. با تعدادی از دوستانش اول به سوسنگرد، بعد خرمشهر رفت و سپس به آبادان منتقل شد تا نگذارد آبادان سقوط کند. او یکی از کسانی بود که با دشنه و چاقو مقابل ارتش عراق ایستاد.
انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار