رئیس کل دادگستری استان کرمان:

۳۷۰۰ زندانی در کرمان مشمول عفو رهبری شدند

«حمیدی» با بیان اینکه با نگاه کریمانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و شناخت عمیق ایشان از جامعه افزود: در مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مورد عفو اخیر قرار گرفتند و ۵۰ درصد آنها از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۵۷۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ - 13March 2023

۳۷۰۰ زندانی در کرمان مشمول عفو رهبری شدند

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «ابراهیم حمیدی» رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: مسائل روانی انجام شده بود و شایع کرده بودند در فلان مدرسه کرمان کاری انجام داده‌اند و چند نفر از دانش‌آموزان احساس مشکل کردند، اما وقتی به مراکز درمانی مراجعه کردند، هیچ مشکلی وجود نداشت.

حمیدی تصریح کرد: هر فردی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کند و مسأله خلافی را در فضای مجازی و واقعی دامن بزند، جرم اتفاق افتاده است و با مجرم برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: شوراهای حل اختلاف بازوی دستگاه قضایی‌ هستند و خدمت بزرگی را به مردم ارائه می‌کنند که شامل دادرسی ارزان و بدون‌تکلف است.

حمیدی از ورود ۲۰۷ هزار و ۷۸۷ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: نرخ رسیدگی به پرونده‌های استان کرمان در شوراهای حل اختلاف ۱۰۰ درصد است.

وی یادآور شد: ۴۴ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش منجر شده و امنیت پرونده‌های صلح و سازش در شوراها بیشتر از پرونده‌های دادگاه‌هاست زیرا در شورا به صورت ریشه‌ای به اختلافات رسیدگی می‌شود.

 جلوی بیکاری ۷۵۰۰ نفر را گرفتیم

این مسئول عنوان کرد: حمایت از اشتغال و تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم و به‌صورت میدانی در بنگاه‌های اقتصادی حضور پیدا می‌کنیم و با نیروها و مدیران صحبت می‌کنیم و با کشف مشکلات آنها برای رفع موانع تولید گام برمی‌داریم.

حمیدی با اشاره به تشکیل ۴۱ جلسه و ۱۵۲ پرونده برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمان بیان داشت: ۱۰۸ مصوبه برای حمایت از تولید و اشتغال و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم و از بیکاری ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جلوگیری شده است.

۱۴۷۰ متجاوز به بیت‌المال دستگیر شدند

وی از حفظ حقوق بیت‌المال در استان کرمان هم سخن به‌میان آورد و گفت: ۲ هزار و ۵۲۶ پرونده برای متخلفان و متجاوزان به بیت‌المال طی ۱۱ ماهه سال جاری تشکیل شده و ۸۸۰ هکتار اراضی دولتی با ارزش ریالی افزون بر یک هزار میلیارد تومان رفع‌تصرف شده و یک هزار و ۴۷۰ نفر دستگیر شده‌اند و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

۳۷۰۰ زندانی در کرمان مشمول عفو رهبری شدند

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با نگاه کریمانه و پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و شناخت عمیق ایشان از جامعه یک عفو بی‌سابقه در کشور اعمال شد و این عفو شامل دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر هم شد.

حمیدی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد افرادی که در اغتشاشات کرمان دستگیر شدند از رفتار خود پشیمان بودند، تصریح کرد: در استان کرمان ۳۲۴ نفر از اغتشاشگران مورد عفو رهبری قرار گرفتند و پرونده‌های آنها مختومه شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مورد عفو اخیر قرار گرفتند و ۵۰ درصد آنها از زندان آزاد شدند و بقیه هم مشمول تخفیف و تقلیل مجازات قرار گرفتند، البته سارقان و مجرمان جرایم خشن شامل این عفو نشدند.

وی بیان داشت: ۶۰ درصد زندانیان استان کرمان مربوط به جرایم موادمخدر هستند و خودروهای زیادی به علت حمل موادمخدر در پارکینگ هستند و سختگیرانه به مسائل مربوط به قاچاق مواد مخدر رسیدگی می‌شود.

چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در راه است

حمیدی از برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان طی سال آینده خبر داد و بیان داشت: به مناسبت سالروز ولادت امام رضا (ع) پویش «به‌عشق امام رضا (ع) می‌بخشم» ایجاد می‌شود.

وی همچنین از محوریت سند تحول قوه قضاییه در برنامه‌های ۱۳گانه دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: کاهش حجم کاری قضات و کارکنان، ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها، بهبود وضعیت کیفی پرونده‌ها، اجرای ثمربخش و سریع احکام، کاهش وقوع جرم و استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی از جمله اهداف است.

حمیدی از پیگیری حقوق عامه و به ثمر رساندن پرونده‌های این بخش، گسترش دادرسی الکترونیک، توانمندسازی و افزایش سطح رضایتمندی کارکنان دستگاه قضایی، تکریم ارباب‌رجوع و افزایش رضایتمندی و ارتقای رضایت زندانیان به‌عنوان دیگر اهداف دادگستری استان کرمان در سال آینده نام برد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است و خانم‌ها و حتی آقایان را هم شامل می‌شود، افزود: بعضی آقایان هم پوشش جلفی دارند و پوشش خانم‌ها و آقایان در کشور باید ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: نهادهای مختلف باید پای کار بیایند و بحث حجاب را پیگیری کنند و برای بحث حجاب باید کار کارشناسی انجام شود و قوانینی برای حجاب داریم که ممکن است کامل نباشند و باید کارهای فرهنگی صورت گیرد تا کار به برخوردهای دیگری نرسد.

همچنین در این نشست خبری از پوسترهای پویش «به‌عشق امام رضا (ع) می‌بخشم» و «چهارمین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان» رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها