فرمانده لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس:

«خداباوری» رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

سردار «حمیدی‌نیا» گفت: در مقاطع مختلف دفاع مقدس، هر کجا رزمندگان اسلام به حضور خداوند باور قلبی داشتند موفق بودند و هرکجا به این حضور کم‌توجه بودند و یا به دلیل برخورداری از توانمندی‌ها، تجهیزات و نیروی انسانی دچار غرور می‌شدند با عدم‌الفتح یا بی‌توفیقی مواجهه می‌شدند.
کد خبر: ۵۷۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ - 13March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با روز بزرگداشت شهدا، مراسم گرامیداشت شهدای عملیات «والفجر ۱۰» با حضور حجت‌الاسلام «محمدحسین محرابی» رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حمزه حمیدی‌نیا» از فرماندهان لشکر پنج نصر در دوران دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

سردار حمیدی‌نیا در این مراسم اظهارداشت: جنگ تحمیلی، جنگ ترکیبی استکبار علیه جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: در دوران جنگ برای مقابله با تجاوز دشمن بعثی همه توانمندی‌ها به میدان آمد و علی‌رغم نبود امکانات اما با توکل و تدبیر این مقطع با هدایت‌های امام خمینی (ره) به بهترین وجه مدیریت شد.

این فرمانده دفاع مقدس تأکید کرد: در مقاطع مختلف دفاع مقدس، هر کجا رزمندگان اسلام به حضور خداوند باور قلبی داشتند موفق بودند و هرکجا به این حضور کم‌توجه بودند و یا به دلیل برخورداری از توانمندی‌ها، تجهیزات و نیروی انسانی دچار غرور می‌شدند با عدم‌الفتح یا بی‌توفیقی مواجهه می‌شدند.

حمیدی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حرکت در طریق شهدا، یادآور شد: همه کسانی که به هر نحوی در انقلاب اسلامی نقش داشتند از سوی خداوند دعوت شده‌اند؛ بر همین اساس برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی اگر در مسیری که شهدا پیش روی ما گشودند حرکت کنیم، ما را یاری خواهند کرد.

وی گفت: کشورهای اروپایی در پایان جنگ با تمام توان از ارتش بعث عراق پشتیبانی کردند اما نتوانستند به اهداف خصمانه خود دست پیدا کنند و ناکام ماندند اما جمهوری اسلامی توانست به برکت مجاهدت‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان، اندیشه انقلاب اسلامی را در سطح جهانی گسترش دهد.

فرمانده لشکر پنج نصر در دوران دفاع مقدس در ابتدای سخنانش ضمن اشاره به نقش تعیین‌کننده یگان‌های خراسان در عملیات‌های مختلف از جمله طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس، در خصوص شیوه فرماندهی سرداران شهید بابارستمی، شوشتری و خادم‌الشریعه مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه به تشریح عملیات «والفجر ۱۰» و نقش یگان‌های عمل‌کننده در این عملیات به خصوص لشکر ویژه شهدا پرداخت.

پخش مستند با موضوع عملیات «والفجر ۱۰» و کلیپ و همچنین شعرخوانی «زاده‌احمد» پیشکسوت دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار