مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

همایش تجلیل از نقش‌آفرینان عملیات والفجر ۱۰ در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

سرهنگ «ذوالفقاری» گفت: برنامه تجلیل از نقش‌آفرینان عملیات والفجر ۱۰ در چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد و از خانواده‌های شهدا تجلیل می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ - 13March 2023

همایش تجلیل از نقش‌آفرینان عملیات والفجر ۱۰ در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شودسرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد اظهار داشت: به مناسبت سالگرد عملیات والفجر ۱۰ که در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۶۶ در منطقه شاخ‌شمیران انجام شد امسال برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا برای اولین بار برنامه‌ای جهت تجلیل از نقش‌آفرینان در این عملیات شامل خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان برگزار شود.

وی افزود: برنامه تجلیل از نقش‌آفرینان عملیات والفجر ۱۰ صبح فردا (سه‌شنبه) در دانشگاه شهرکرد و سالن امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و از فرماندهان این عملیات نیز دعوت شده تا برای حاضرین به سخنرانی بپردازند همچنین در این ویژه برنامه از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و تمامی نقش‌آفرینان در عملیات والفجر ۱۰ تجلیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در این برنامه رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب تولیدی دفاع مقدس نیز صورت خواهد گرفت که یکی از این آثار ویژه کودکان است، «از عشق تا صبوری» زندگینامه شهید ابوالفتح نظری، «پرواز دیدبان» زندگینامه شهید حشمت‌الله حیدری و «رنج‌های شیرین عبدالصمد» زندگینامه جانباز شهید عبدالصمد رجبی نیز از دیگر کتبی است که در این برنامه رونمایی خواهند شد.

ذوالفقاری عنوان کرد: رونمایی از کتاب‌های شعر که مناسب گروه سنی جوانان و نوجوانان است نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در همایش نقش‌آفرینان عملیات والفجر ۱۰ انجام خواهد شد همچنین مقرر است کتابی درخصوص اثرپذیری رزمندگان دفاع مقدس از سیره علوی رونمایی شود.

وی اضافه کرد: عملیات والفجر ۱۰ در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۱۳۶۶ در منطقه شاخ شمیران انجام شده و اولین عملیاتی بوده که سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) و رزمندگان چهارمحال و بختیاری به صورت مستقل در آن شرکت داشته‌اند، این عملیات با رمز عملیاتی «یا رسول‌الله» آغاز شده و وسعت منطقه عملیاتی نیز ۳۰ کیلومتر مربع بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اهداف عملیات والفجر ۱۰ تصرف ارتفاع شاخ سورمر، بخشی از ارتفاع شاخ شمیران و تسلط بر سد دربندیخان عراق بوده است، سه گردان رزمی از تیپ قمر بنی هاشم (ع) در این عملیات حضور داشته و شش گردان نیز وظیفه پشتیبانی را برعهده داشته‌اند همچنین عملیات والفجر ۱۰ در مدت زمان ۱۵ روز توسط رزمندگان اسلام انجام شد.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف از برگزاری همایش نقش‌آفرینان عملیات والفجر ۱۰ تجلیل از این افراد است، خاطرنشان کرد: همچنین سربازان روح‌الله با بیعت مجدد خود با شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی وفاداری خود را به انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند در این عملیات بیشترین تعداد شهید از چهارمحال و بختیاری تقویم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها