یادداشت/ علی حیدری

هوشیاری مردم عاملی برای شکست جنگ شناختی دشمن

آشوب و ایجاد ناآرامی‌های اخیر که در چارچوب جنگ شناختی صورت گرفت با موفقیت همراه نبود؛ زیرا هوشیاری مردم باعث شکست دشمن طرح و توطئه آن‌ها شد.
کد خبر: ۵۷۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷ - 18March 2023

هوشیاری مردم عاملی برای شکست جنگ شناختیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ علی حیدری؛ شمارش معکوس برای پایان سال ۱۴۰۱ شروع شده و چند روز تا آغاز سال ۱۴۰۲ و نوروز باستانی باقی مانده است. این بار تحول در طبیعت و بهار طبیعت تقارنش با «بهار قرآن»، آغازی متفاوت را برای تازه شدن جان‌ها و شکوفا شدن دل‌ها نوید می‌دهد.

سالی که پشت سر گذاشتیم، همچون همه سال‌ها پر بود از فراز و نشیب، پیچ و خم و تلخی و شیرینی؛ سالی که متأثر از روی کار آمدن دولت سیزدهم در میانه ۱۴۰۰ و نگاه باورمند دولتمردان به «ایران قوی» بود.

از یک‌سو توجه جدی به مسائل و مشکلات مردم، گشایش و رفع موانع در عرصه‌های تولید و توجه به ظرفیت‌های بی‌شمار داخلی و از سوی دیگر تلاش برای توسعه و تعمیق ارتباطات تجاری و اقتصادی با همسایگان، نگاه به شرق و تمرکز بر موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه برای احقاق حقوق مردم ایران در چارچوب ادامه گفت‌وگو‌های هسته‌ای و... منجر به تقویت امید برای حل مشکلات و سرعت گرفتن قطار پیشرفت کشور شد.

اما همین نقاط قوت، دشمن را واداشت تا به هر نحو ممکن مانعی در مسیر ملت ایران ایجاد کند. دشمنی که همواره دنبال بهانه است تا دستاویزی برای اقدامات رسانه‌ای و به تبع آن تحرکات خیابانی و میدانی خود بیابد، این بار نیز همچون حوادث سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۸ به دنبال بحران‌سازی و امنیتی کردن فضا بود.

تمرکز دشمنان ملت ایران بر ایجاد آشوب و ناآرامی در کنار بمباران رسانه‌ای شدید که در چارچوب جنگ شناختی مبتنی بر دستکاری ذهنی با هدف تقویت گسل‌های قومی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و با پادویی عناصر خودفروخته و پشتیبانی‌های همه‌جانبه غربی‌ها همراه بود، با وجود غبارآلود کردن فضای ادراکی جامعه و وارد کردن خسارت جانی و مالی با موفقیت همراه نبود که عامل اصلی آن هم هوشیاری مردم بود.

مردمی که برای استقلال، امنیت، ثبات و پیشرفت کشور خود در کنار همه دشمنی‌های مستکبران عالم سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی را متحمل شده‌اند؛ به همین دلیل توطئه بدخواهان برای تجزیه سرزمین مادری‌شان را برنمی‌تابند و محکم و استوار جلوی آن می‌ایستند که جلوه‌ای از آن در ۲۲ بهمن امسال پیش چشم جهانیان نمایان شد.

اما همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب در روز‌های نخستین غائله‌آفرینی دشمن، علت طراحی‌های دشمن را هجمه علیه پیشرفت کشور دانستند، مادامی که حرکت کلی دولت و حاکمیت در این مسیر باشد، نمی‌توان از دسیسه‌های دشمنان غفلت کرد؛ رمز عبور از این پیچ تاریخی را نیز همچون گذشته می‌توان اتحاد و همدلی مردم با سلایق گوناگون و دیدگاه‌های متفاوتی دانست که مخرج مشترک‌شان ایران قوی و اسلام عزیز است؛ ایرانی که برای حفظ و حراست از آن‌ها در طول تاریخ خطر‌های بسیاری کرده‌اند.

ملتی که در حوادث سهمگین دریافته است چشم دوختن به رهنمود‌ها و توجه به هدایت‌های دیده‌بان حکیم و بصیر ایران اسلامی تنها راه پیروزی است و به حول و قوه الهی در سال جدید شاهد پیروزی‌های پیاپی و شتاب در مسیر حل مشکلات خواهیم بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار