یادواره شهدای خیابان ایثار قم برگزار شد

یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم خیابان ایثار قم با حضور جمعی از نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در این مسجد برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷ - 15March 2023

یادواره شهدای خیابان ایثار قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم خیابان ایثار بلوار شهید کریمی قم با حضور جمعی از پیشکسوتان سال‌های حماسه و مقاومت، خانواده‌های شهدا و نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.

در مراسم فوق، سردار «اسدالله گنجعلی» از فرماندهان میدانی جبهه مقاومت و فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در جریان آزاد سازی شهرک‌های نبل و الزهرا در سوریه طی سخنانی با اشاره به آیه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوااالله علیه» اظهار داشت: شهدای والامقام از ما انتظار دارند که بر عهدی که آنان بستند، استوار بمانیم.

وی همچنین به مولفه‌های جنگ سنتی، نرم، ترکیبی، شناختی و جنگ روایت‌ها و تاثیرگذاری آن‌ها روی دشمن، نیروی خودی و افراد بی طرف پرداخت و اظهار داشت: در جنگ‌های جدید که فکر، روح و قلوب مردم درگیر می‌شود، شناخت دشمن بسیار مهم است.

گنجعلی در ادامه، روحیه و تفکر بسیج را الگویی برای جبهه مقاومت خواند و گفت: امروز انقلاب اسلامی با همین تفکر و منطق و بدون حضور سخت، در منطقه سیطره و اقتدار پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا جمهوری اسلامی را با جنگ ترکیبی سرگرم کنند و لذا ما باید قوی شویم تا بر مهندسی آنان غلبه کرده و دشمن را مایوس کنیم.

فرمانده سابق لشکر ۱۷ با تاکید بر اینکه در مدل رفتاری آمریکا، فروپاشی از بیرون نداریم و آمریکا به دنبال فروپاشی از درون ایران است، ابراز داشت: باید همواره یک قدم جلوتر از دشمن باشیم و بویژه به نقش مردم به عنوان عنصر اصلی اقتدار نظام ولایی توجه کنیم.

وی همچنین با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: مردم ستون‌های استوار دین بوده و اجتماعات پرشور مسلمین نیرو‌های ذخیره دفاعی هستند و لذا باید بیشتر مراقب مردم بود.

در مراسم فوق گروه سرود شمیم رضوان، سرودنمایشی را با موضوع یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس اجرا کرد و جواد احمدی نیز به مرثیه سرایی پیرامون شهدا پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها