مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی:

اصحاب فرهنگ در راستای تعالی اخلاق در جامعه گام بردارند

بلاغی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر مرجعیت کنشگری اجتماعی در جامعه را دارا هستند و از این رو می‌بایست در راستای تعالی اخلاق و رشد فکر در جامعه گام بردارند.
کد خبر: ۵۷۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ - 15March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، «سید محمدحسین بلاغی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در نشستی که با حضور جمعی از پیشکسوتان، روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری و تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آذرشهر برگزار شد، اظهار داشت: اصحاب فرهنگ و هنر خواص و فرهیختگان جامعه هستند و اگر می خواهیم بدانیم که جامعه ای در حال حرکت و پویا هست یا نه باید به کنش گری اصحاب فرهنگ و هنر آن بنگریم.

وی افزود: هنرمندان اصیل،‌ صادق و متعهد برای تحقق نقش جریان‌ساز خود نیازمند فرصت برای فعالیت هستند و یک جامعه خوب،‌ متعالی و اخلاق‌مدار می‌بایست با کنشگری هنرمندان متعهد و ارزش‌مدار به عنوان گروههای مرجع همراه باشد.

بلاغی تصریح کرد: در اتفاقات اخیر عده‌ی قلیلی از سلبریتی‌هایی که بویی از هنر نبرده‌اند یک نمایش غیرواقعی و کاریکاتوری از فضای هنر و فرهنگ ارائه دادند اما اصل قضیه اینطور نیست و هنرمندان اصیل و متعهد و پای کار انقلاب با کنشگری به موقع این جریان را در مسیر تعالی اخلاق در جامعه هدایت می‌کنند.

وی بیان داشت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ نباید به مسائل اجتماعی که در پوشش مسائل سیاسی، غیرت و هویت جامعه را هدف قرار می‌دهند بی‌تفاوت باشند بلکه باید همچنان بر نقش مرجعیت خود اهتمام ورزند. اگر می خواهیم برای پنجاه سال آینده در حوزه تمدن نوین اسلامی و ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشیم می‌بایست بر اصل پرورش تاکید بیشتری داشته باشیم. پرورش درواقع یعنی گفتمان سازی و سیاست اداره کل نیز بر همین مسئله استوار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی حمایت از ایده‌پردازی و ارائه‌ی طرحهای نو در حوزه‌های مختلف را از دیگر رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: از طرحها و ایده‌های نو و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن حمایت خواهیم کرد.

بلاغی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت‌های خود را  مبتنی بر ایجاد تشکل‌ها و هسته‌های مردمی استوار کرده است چرا که هر فعالیت فرهنگی و دینی که مردم خود پای کار آمده‌اند و امور به مردم واسپاری شده موفق و ماندگار بوده است.

این مسئول همچنین از حمایت این اداره کل از شهرستانها خبر داد و گفت: ما سال آینده را با شعار فراتبریز آغاز خواهیم کرد و در عمل نیز سعی می‌کنیم تا با تخصیص اعتبار مناسب پروژه مجتمع فرهنگی هنری آذرشهر در سال 1402 به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار