افتتاح شهرک ۱۰۰ واحدی ولایت در جزیره هرمز

به همت قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه شهرک ۱۰۰ واحدی ولایت، برای محرومین و خانواده‌های شهدای فاقد مسکن جزیره هرمز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۷۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ - 15March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، طی مراسمی با حضور سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «محمد مارانی» فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، سردار «اباذر سالاری» فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، «احمد مرادی» نماینده مردم هرمزگان، شهرک ولایت جزیره هرمز که در آن ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین جزیره هرمز ساخته شده، به بهره‌برداری رسیده و کلید خانه‌ها تحویل مردم شد.

این پروژه که شامل ۱۰۰ واحد مسکونی ویلایی، ۲ زمین فوتبال چمن مصنوعی و ساماندهی مسیل عبوری از شهرک ولایت است و با همت و تلاش قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و مشارکت دفتر مقام معظم رهبری، سازمان برنامه و بودجه کشور، اداره کل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان، اداره کل بهزیستی استان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی کل سپاه در قالب شهرک ولایت در جزیره هرمز ساخته شده است.

هر یک از واحدهای مسکونی در عرصه ۱۲۶ و اعیان ۵۶ متر مربعی احداث و به سرپرستان خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ایثارگر، خانواده شهدا، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ساکن در جزیره هرمز تحویل داده شد.

۲ زمین ورزشی، با پوشش چمن مصنوعی در هزار و ۵۰۰ متر مربع تجهیز و آماده‌سازی شده است.

این طرح با اعتباری بیش از ۶۵ میلیارد تومان شامل احداث منازل، زیرسازی، جدول کشی، سنگ‌فرش و آسفالت معابر، اجرای شبکه آب و فاضلاب،شبکه برق و سایر خدمات به بهره‌برداری رسیده است.

 این طرح در پی تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تسریع در کمک به توسعه جزایر به ویژه جزیره هرمز و به دنبال بازدید سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه انجام شد.

همچنین یک هزار و ۱۵۰ طرح عمرانی که در سه سال مردم‌یاری و خدمت رسانی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه آماده شده به بهره‌برداری رسید که در آن به ۴۵۱ هزار و ۴۷۰ خدمت اجتماعی، ۲۸۱ هزار خدمت بهداشتی و درمانی، تهیه و توزیع بیش از ۱۹۰ سری جهیزیه، تهیه و توزیع ۲۳۰ دستگاه کولرگازی، ۱۵۵ یخچال، ۱۹۰ مخزن ذخیره آب ۵۰۰ لیتری، توزیع یکهزار و ۴۳۵ تخته چادر گروهی، تهیه و توزیع ۱۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی اشاره شده است.

علاوه بر این طرح‌های عمرانی و خدماتی که توسط قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور در حال پیگیری و اجراست، عملیات احداث درمانگاه بزرگ جزیره هرمز نیز با اهتمام این قرارگاه توسط قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و تامین اعتبار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار