مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:

دفاع مقدس، استمرار حرکت سرخ عاشورا است

سرهنگ پاسدار «رضایی» گفت: اعتقاد ما بر این است که دفاع مقدس، استمرار حرکت سرخ عاشورا است و پیشکسوتان ما با الهام از قیام عاشورا توانستند قیام عاشورا را رقم را بزنند.
کد خبر: ۵۷۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ - 16March 2023

دفاع مقدس، استمرار حرکت سرخ عاشورا استسرهنگ پاسدار «محمد رضایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اصفهان درباره رونمایی از کتاب‌های دفاع‌مقدس، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که دفاع مقدس، استمرار حرکت سرخ عاشورا است و پیشکسوتان ما با الهام از قیام عاشورا توانستند قیام عاشورا را رقم را بزنند؛ لذا برای استمرار انقلاب اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی حکومت جهانی حضرت حجت(عج)، اگر جوان‌های گام اول انقلاب الگوی عاشورا را داشتند جوانان بعد از آن‌ها دو الگوی عاشورا و هم الگوی هشت سال دفاع مقدس مقابل چشمان خود دارند.

وی با بیان اینکه اگر جهادتبیین با بهره‌برداری مناسب از تجربه‌های هشت سال دوران دفاع‌مقدس صورت گیرد، گام دوم انقلاب نیز به خوبی برداشته می‌شود، عنوان کرد: کسانی که در تهیه ۷۷ عنوان کتاب نقش داشتند افسران واقعی جهادتبیین هستند و خوشا به حال این عزیزان که در عنفوان جوانی در جهاد نظامی حضور داشتند، سپس در جهاد فرهنگی و اکنون با تجربه هشت سال دفاع مقدس در جهادتبیین حضور یافته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر جوان دهه ۸۰ و ۹۰ شاید راه را اشتباه برود باید اولین سؤال را از خودمان بپرسیم که چرا مسائل مختلف را به خوبی برای آنها تبیین نکردیم، افزود: الگوی عاشورا اگرچه دیرزمان است اما زنده و پویا است، الگوی دفاع مقدس مربوط به ۴۰ سال قبل است اما زنده و پویا است؛ اما الگوی جبهه مقاومت بسیار نزدیک است و شهدای آن‌ها عمداً شهدای دهه‌های هفتادی است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ما برای الگوسازی برای قشر جوان و نوجوان به حضور پیشکسوتان دفاع مقدس نیاز داریم، ابراز داشت: انتشار کتاب یکی از بهترین تولیدها برای نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در جامعه است و راهبرد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان انتشار کتاب در قالب‌های مختلف مانند پژوهشی، اسناد، تاریخ شفاهی، خاطرات و شعر است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است نقش اصفهان در دوران دفاع مقدس در قالب های مختلف به مردم معرفی شود که یکی از آنها کتاب است، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که نقش استان اصفهان در دفاع‌مقدس را قالب‌های مختلف به نمایش بگذاریم. کتاب «فیروزه‌های سرخ» در کار مشترکی بین اداره‌های میراث فرهنگی و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان منتشر شد و یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند اقدامات بعدی را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان متذکر شد: مدیران فعلی ما دو وظیفه‌ دارند؛ اول، انجام مأموریت ذاتی خود در نهاد مربوطه و دومین وظیفه آن‌ها این است که نقش اداره مطبوع خود در دفاع مقدس را به نحو احسن معرفی و منتشر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار