نماینده ولی فقیه در مازندران:

آیت الله «باکویی» از فرهیختگان و افتخارات بود

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: آیت الله «سید زین العابدین باکویی» از فرهیختگان و افتخارات بود.
کد خبر: ۵۷۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷ - 15March 2023

آیت الله «باکویی» از فرهیختگان و افتخارات بودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله باکویی در محمدآباد دودانگه، ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن، اظهار داشت: امیدواریم سال نو سال عزت، قوت، اعتلا، پیشرفت و رشد کشور باشد.

وی ضمن تسلیت ارتحال عالم وارسته و فقیه عالیقدر مدرس والامقام حضرت آیت الله شیخ زین العابدین باکویی، افزود: در چنین فضایی با یک مصیبت دردناک مواجه شدیم، ایشان فرزند عالم خدوم و نام آشنای منطقه مرحوم شیخ اسحاق باکویی بودند که مدت‌ها به این منطقه خدمت کرد.

وی با اشاره به خدمات گسترده مرحوم آیت الله باکویی، افزود: بنده قبل از انقلاب در قم بخشی از درس معالم را در خدمت ایشان خواندم.

آیت الله محمدی لائینی گفت: خدای بزرگ در آیه ۱۵ سوره اسرا می‌فرماید که اگر کسی هدایت شود به نفع خودش و اگر گمراه شود به ضرر خودش است، کسی شکرگزاری کند نتیجه‌اش به خودش می‌رسد، کفرورزی به خدا هم به ضرر خود انسان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آیه دیگری از کلام الله مجید، ادامه داد: از نوادگان ابراهیم و اسحاق (ع) عده‌ای کار نیک می‌کردند و عده‌ای هم ظالم بودند، چنانچه کسی عهد خود را با خدا و پیغمبرش بشکند به ضرر خودش کرده است، از این قبیل آیات در قرآن زیاد داریم.

امام جمعه ساری تصریح کرد: یکی از مشکلات ما انسان‌ها این است که سود و زیان خودمان را نمی‌دانیم اینکه چه چیزی به نفع و چه چیزی به ضرر ماست و گاهی برعکس فکر می‌کنیم، یعنی یا جهل داریم و یا غفلت.

این مسئول متذکر شد: بشر در طول تاریخ در زمینه اینکه چه کاری درست است و چه کاری نادرست دارای مشکل بوده است، امروز هم ما باوجود رونق علم و دانش این مشکلات را داریم، گاهی بشر مرتکب اعمالی می‌شود که نه فطرت و نه عقل می‌پسندد.

آیت الله محمدی لائینی اعلام کرد: عالمانی همچون شیخ باکویی‌ها افتخار مازندران و کشور بودند، علم در مقابل جهل قرار دارد، در دنیای امروز نمونه‌هایی از جهل مشاهده می‌شود که خوب نیست، سوال اینجاست که چه باید کرد؟ اینجا جای عالمان بابصیرت که جامعه را روشن کنند خالیست که چه چیزی به نفع و چه چیزی به ضرر مردم است مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: نتیجه مصاحبت با علما پاکیزه شدن جان و تن است، عالمان دین ما را از آنچه که بد و خوب است آگاه می‌کنند، این عالمان هستند که می‌توانند جامعه را با تعالیم وحی آشنا کنند، مردم هم باید قدردان و قدرشناس مقام علم و عالمان بوده و تعالیم را از آن‌ها بیاموزند و به رهنمود‌های آن‌ها توجه و عمل کنند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: یکی از بهترین دستاورد‌های دین نماز اول وقت است، تصمیم بگیرید اولا همیشه باوضو باشید و ثانیا همیشه نماز اول وقت بخوانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار