مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تشریح کرد؛

تمهیدات بهشت زهرا (س) برای ترافیک روان پنج‌شنبه و جمعه پایانی سال

در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و رئیس پلیس راهور تهران، آخرین تمهیدات برای ترافیک روان در روز پنج‌شنبه و جمعه پایانی سال تشریح شد.
کد خبر: ۵۷۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ - 16March 2023

تمهیدات بهشت زهرا (س) برای ترافیک روان پنجشنبه و جمعه پایانی سالبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «جواد تاجیک» مدیرعامل سازمان در پایان این نشست در تشریح تمهیدات صورت گرفته برای پنج شنبه و جمعه آخر سال در بهشت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در جلسات متعددی که با پلیس راهور تهران بزرگ داشتیم و صبح امروز هم جلسه نهایی برگزار شد، هماهنگی‌های مناسبی برای اینکه بار ترافیکی کمتری داشته باشیم، صورت گرفت و امیدواریم با همکاری شهروندان پنجشنبه و جمعه‌ای بدون مشکل و با ترافیک روان را پشت سر بگذاریم.

تاجیک با بیان اینکه در این نشست، چند نکته مورد توافق صورت گرفت تصریح کرد: نکته اول اینکه از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه 25 اسفند، درب‌های اصلی سازمان برای زیارت اهل قبور تا آخرین ساعات روز جمعه ۲۶ اسفندماه باز خواهد بود و شهروندان این موضوع را برای مدیریت حضور مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان این مطلب که 10 ایستگاه «از من بپرس» برای راهنمایی مردم پیش بینی شده افزود: نقشه راهنمای بهشت زهرا(سلام الله علیها) برای تسهیل در رفت و آمد و هدایت درست در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در بحث حمل و نقل عمومی نیز تعداد 50 دستگاه ون داخل بهشت زهرا ( سلام الله علیها ) برای عزیزانی که از مترو و حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، پیش بینی شده است.

تاجیک در ادامه گفت: در ایستگاه مترو کهریزک دسترسی مستقیم به داخل بهشت زهرا(س) ایجاد شده است و شهروندان می توانند از این ایستگاه هم بعلاوه ایستگاه حرم مطهر(ره) برای ورود مستقیم به آرامستان بهره ببرند.

نیاز به همکاری و همراهی شهروندان داریم

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در پایان این نشست گفت: در سنوات گذشته جریان ترافیک متراکم و فشرده بود و برای مدیریت این جریان و عدم اتلاف وقت شهروندان، پلیس از تمام امکاناتی که در مجموعه بهشت زهرا(س) توسط این مجموعه ایجاد شده، بهره برده است.

وی با بیان اینکه امسال هم در حوزه معابر و درهای ورودی اتفاقات خوبی افتاده، گفت: با این حال همه این تمهیدات برای جمعیت میلیونی که در این دو روز در این مجموعه حضور می یابند، کفایت نمی کند و مردم حتما باید با ما همراهی و همکاری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خاتمه گفت: از مردم عزیز می خواهیم پس از حضور در بهشت زهرا(س) و قرائت فاتحه، مجموعه را سریعا ترک کرده و از برگزاری هر گونه مراسم و پخش نذورات خودداری کنند.

سردار حمیدی اضافه کرد: شهروندان تلاش کنند از مترو و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. ضمن اینکه در ورودی های سازمان هم پارکینگ تخصیص گرفته که استفاده از آن موجب می شود ترافیک منظم تر و اتلاف وقت کمتری داشته باشند.

در پایان متذکر مدیرعامل سازمان افزودند: شهروندان، مشکلات احتمالی و فوریت های عمومی را به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران که دارای ارتباط مستقیم با بهشت زهرا (سلام الله علیها) می باشد،منتقل کنند.

ضمنا برخی محدودیت‌ها را نیز پنجشنبه و جمعه حاکم است که برگزاری هرگونه مراسم به غیر از مراسم خاکسپاری در این دو روز ممنوع است در ضمن تردد به داخل گلزار شهدا ممنوع بوده و زائران و خانواده معظم شهدا وسایل شخصی را در پارکینگ‌های گلزار گذاشته و از ماشین‌های برقی بهره گیری کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار