مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان:

رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی حوزه دفاع مقدس در گیلان

«باقرزاده» گفت: امروز 20 کتاب صوتی برگرفته از شش عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی شد و امیدواریم ظرفیت خوبی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان که حماسه‌های دفاع مقدس را ندیده‌اند، باشد.
کد خبر: ۵۷۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ - 16March 2023

رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی حوزه دفاع مقدس در گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمدباقر باقرزاده» مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان امروز در مراسم رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب صوتی حوزه دفاع مقدس که با همکاری صدا و سیمای مرکز گیلان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تولید شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهدا رفتند تا مردم با آسایش و آرامش زندگی کنند.

وی پروژه باغ موزه دفاع مقدس گیلان را بسیار مهم و بزرگ دانست و تصریح کرد: این پروژه فرهنگی در گیلان با تاخیر نسبت به سایر استان‌ها آغاز شد، اما اکنون کار جهادی خوبی صورت گرفته و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، بهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس را زمینه ساز تولیدات رسانه‌ای در حوزه فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و بیان کرد: فضای خوبی برای تولیدات دفاع مقدسی ویژه مناسبت‌ها ایجاد خواهد شد و می‌توانیم از این ظرفیت برای ساخت تله فیلم و سریال و مسابقه استفاده کنیم.

باقرزاده، با اشاره به جانمایی تجهیزات نظامی در باغ موزه دفاع مقدس و جذابیت‌های بصری این مکان، عنوان کرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس یکی از اقدامات فرهنگی اثرگذار است.

وی همچنین تولید کتاب را از دیگر اقدامات فرهنگی این حوزه دانست و بیان کرد: امروز ۲۰ کتاب صوتی برگرفته از شش عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس رونمایی شد و امیدواریم ظرفیت خوبی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان که حماسه‌های دفاع مقدس را ندیده اند با فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر انتقال هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت به نسل‌های آینده و یادآوری آن برای نسل گذشته، عنوان کرد: باید در ساختار‌های گوناگون تولیدات متناسب با شانیت دفاع مقدس را داشته باشیم.

وی کتاب صوتی را یکی از قالب‌های فرهنگی دانست و یادآور شد: این کار ارزشمند به همت مدیران حوزه رادیو گیلان انجام شده و مدت زمان هر کتاب ۲۰ دقیقه است و شیوه‌های نوین همچون جان بخشی برای تولید آن‌ها به کار رفته است.

باقرزاده، امانتداری از میراث شهدا را وظیفه آحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: رسالت ما تولید محتوا و انتقال پیام است و باید فرهنگ ایثار و شهادت را جاودانه و اثرگذار حفظ کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها