واکنش «یونیفل» به ادعای جدید رژیم اسرائیل درباره مرز لبنان

سخنگوی نیرو‌های صلح بان سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان موسوم به «یونیفل» به ادعای جدید رژیم صهیونیستی درباره عملیات نفوذ از مرز لبنان به فلسطین اشغالی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۷۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ - 16March 2023

واکنش «یونیفل» به ادعای جدید رژیم اسرائیل درباره مرز لبنانبه گزارش گروه بین ‌الملل دفاع‌پرس، «اندریا تنیتی» سخنگوی نیرو‌های یونیفل امروز پنجشنبه در پاسخ به ادعای اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر عبور فردی از مرز لبنان به داخل فلسطین اشغالی گفت: یونیفل هیچ گونه عبوری از خط آبی (خط ترسیم شده سازمان ملل در مرز لبنان با فلسطین اشغالی) در روز‌های اخیر مشاهده نکرده است.

ارتش و دستگاه امنیت داخلی موسوم به «شاباک» و پلیس رژیم صهیونیستی دیروز در بیانیه مشترکی مدعی شده بود که یک نفر از مرز لبنان وارد فلسطین اشغالی شده و یک مین بزرگ را دو روز پیش در تقاطع «مجدو» در نزدیک شهر حیفا کارگذاشته است و بعد از انفجار مین، این فرد با یک کمربند انفجاری به منطقه بازگشته، اما نیرو‌های این رژیم وی را هدف قرار داده اند.

این بیانیه رژیم صهیونیستی آورده است که درخصوص میزان دست داشتن حزب الله در انفجار یاد شده درحال تحقیق است.

سخنگوی نیرو‌های یونیفل در پاسخ به این ادعای رژیم صهیونیستی گفت: ما از گزارش‌هایی که از وقوع نفوذی از لبنان به "اسرائیل" سخن می‌گوید، مطلع شده ایم، اما یونیفل هیچ گونه عبوری از خط آبی ملاحظه نکرده است.

این سخنگو گفت: ما دوطرف را به خویشتنداری و حفظ ثبات و بکارگیری سازوکار یونیفل برای هماهنگی به منظور جلوگیری از سوء برداشت و کاهش تنش‌ها ترغیب می‌کنیم.

بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل که پس از جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ تصویب شد، نیرو‌های صلح بان سازمان ملل در جنوب لبنان مستقر شدند و مناطق حضور آن‌ها از پیش تعیین شده و هر گشتی سازمان ملل باید پس از هماهنگی با ارتش لبنان ماموریت خود را اجرا کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها