تاکید وزیر خارجه پاکستان بر اهمیت توافق ایران و عربستان

وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی با استقبال از توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط، گفت: هرگونه نزاع و اختلافات به وحدت و توسعه جهان اسلام لطمه وارد می‌کند.
کد خبر: ۵۷۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ - 16March 2023

تاکید وزیر خارجه پاکستان بر اهمیت توافق ایران و عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بلاول بوتو زرداری» طی سخنرانی در چهل و نهمین نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در نواکشوت پایتخت موریتانی اعلام کرد، اسلام‌آباد به گرمی از توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دیپلماتیک استقبال می‌کند و نقش تسهیل کننده دولت چین را نیز مورد ستایش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی جهان اسلام و یادآوری بحران‌های امنیتی و اقتصادی در افغانستان، فلسطین اشغالی، کشمیر و پدیده شیطانی اسلام هراسی، گفت: اعضای سازمان همکاری اسلامی باید به محکومیت تجاوزات مکرر رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی و فلسطین اشغالی ادامه دهند. مردم فلسطین باید کشور مستقل و آزاد مطابق با مرز‌های پیش از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف داشته باشند. این ممکن است امروز یک کار دلهره آور به نظر برسد، اما من معتقدیم که قوس تاریخ در دست خداوند متعال به سمت عدالت گرایش دارد.

زرداری با اشاره به تحول اخیر در روابط تهران و ریاض افزود: ما خواستار رسیدگی به مناقشات و اختلافات در جهان اسلام هستیم، زیرا درگیری‌ها وحدت و همبستگی ما را از بین می‌برد، به تروریسم و افراط گرایی دامن می‌زند و توجه ما را از توسعه منحرف می‌کند.

وی اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است که برای بازگرداندن صلح در یمن، سوریه، عراق و لیبی به یکدیگر بپیوندیم و برای این منظور، سازمان همکاری اسلامی باید مکانیسم امنیتی خود را برای ارتقای راه حل‌ها از طریق گفت و گو تقویت کند.

تاکید وزیر خارجه پاکستان بر اهمیت توافق ایران و عربستان

وزیر خارجه پاکستان درباره پدیده اسلام هراسی گفت: ما از دبیرکل سازمان ملل خواسته‌ایم تا یک برنامه جامع اقدام برای توقف اسلام هراسی تدوین کند.

وی در مورد افغانستان تصریح کرد که پاکستان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از یک بحران بزرگ انسانی و سقوط اقتصادی در این کشور همسایه انجام داده است.

بلاول زرداری افزود: سازمان همکاری اسلامی باید در ترسیم یک مسیر روشن برای صلح در افغانستان کمک کند تا دولت موقت افغانستان به اجرای وعده‌های قبلی تشویق شود.

وی بر لزوم اجرای تعهدات توسط حاکمیت موقت افغانستان درخصوص پاسداری حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان، ترویج فراگیری سیاسی و مبارزه علیه تهدید تروریسم مانند داعش، تحریک طالبان پاکستان (TTP) و دیگر گروه‌های تروریستی در این کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها