تشدید اختلافات جمهوریخواهان درمورد حمایت آمریکا از اوکراین

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی در مخالفت با اظهارات فرماندار هم حزبی خود، نسبت به آنچه که بی اعتنایی واشنگتن به اوکراین خواند، هشدار داد و مدعی شد اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این جنگ پیروز شود، درگیری‌های بیشتری در راه خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ - 16March 2023

تشدید اختلافات جمهوریخواهان درمورد حمایت آمریکا از اوکراینبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، تارنمای هیل نوشت: هشدار این سناتور آمریکایی در واکنش به اظهارات ران دسانتیس فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا درباره این که «جنگ اوکراین نباید جزو منافع ملی اصلی آمریکا باشد» مطرح شده است.

گراهام با انتشار توئیتی مدعی شد: اگر پوتین در جنگ اوکراین شکست بخورد اوضاع جهان به سمت مثبتی تغییر می‌کند. اگر او پیروز شود و غرب بار دیگر مانند گذشته تسلیم شود، درگیری‌های بیشتری در راه خواهد بود.

این سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی افزود: وقتی پای پوتین در میان است یا باید اکنون تاوان آن را بپردازید یا بعد‌ها خواهید پرداخت. اگر این موضوع را درک نکنید که موفقیت پوتین در این جنگ باعث تجاوزگری بیشتر چین در تایوان خواهد شد، به طور جدی در خصوص یکی از نقاط عطف روشن در تاریخ جهان دچار محاسبات غلط شده اید.

ران دسانتیس که یکی از رقبای بالقوه اصلی نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، در پرسشنامه‌ای که توسط تاکر کارلسون، خبرنگار فاکس نیوز برای نامزد‌های احتمالی ریاست جمهوری ارسال شده است، جنگ اوکراین را یک «مناقشه ارضی» توصیف کرد.

فرماندار فلوریدا گفت: درحالی که ایالات متحده دارای منافع ملی حیاتی بسیاری از جمله در تامین امنیت مرز‌های خود، مدیریت بحران آمادگی نیرو‌های ارتش، دستیابی به امنیت انرژی و قطع وابستگی در این بخش و مهار قدرت اقتصادی، فرهنگی و نظامی حزب کمونیست چین است، درگیر شدن بیشتر در اختلاف ارضی بین اوکراین و روسیه جزو منافع اصلی امنیت ملی آمریکا نیست.

دسانتیس همچنین معتقد است چک سفیدی که دولت بایدن برای این جنگ و بدون توجه به طول مدت آن امضا کرده است، بدون این که هیچ گونه هدف و مسئولیت پذیری داشته باشد، دولتمردان این کشور را از رسیدگی به مهم‌ترین چالش‌های کشور دور می‌کند.

در همین راستا، مارکو ربیو دیگر سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا نیز در مخالفت با اظهارات دسانتیس گفت که جنگ اوکراین فقط یک مناقشه ارضی نیست.

گراهام بر خلاف برخی دیگر از همکاران جمهوریخواه خود که نگران امضای چک سفید برای اوکراین هستند دولت بایدن را برای ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به کی یف تحت فشار قرار داده است.

وی ماه گذشته تصمیم بایدن برای لغو ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را «فوق العاده ناامیدکننده» توصیف کرد.

لیندسی گراهام پیشتر نیز در واکنش به خودداری دولت بایدن از ارسال جنگنده به اوکراین مدعی شده بود که آمریکا باید دو کار را با سرعت انجام دهد: روسیه را کشوری حامی تروریسم معرفی و آموزش خلبانان اوکراینی با جنگنده‌های اف۱۶ آغاز کند.

وی در واکنش به سخنرانی کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا که مدعی شده بود روسیه در اوکراین مرتکب جنایت علیه بشریت شده است، اظهار داشت: چطور می‌توانید روسیه را عامل جنایت جنگی بنامید، ولی همچنان در حمایت از اوکراین تردید داشته باشید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها