امام جمعه کرمان:

علامت‌هایی از تقویت اتحاد در جهان اسلام دیده می‌شود

حجت‌الاسلام «سلیمانی» گفت: در مذاکرات مختلف، علامت‌هایی برای متحد شدن جهان اسلام دیده می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ - 17March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان درخطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی امام علی کرمان با اشاره به  بازخورد عمل صالح در دنیا اظهار داشت: دنیا همانطوری که می‌تواند مزرعه‌ای برای آخرت باشد و برای ما سعادت به ارمغان بیاورد این استعداد را نیز دارد که برخی‌ها غرق آن شوند و آخرت خود را برباد دهند.

امام جمعه کرمان افزود: درحالی وارد سال ۱۴۰۲ می‌شویم که تحولات چشمگیری در دنیای اطراف ما در حال انجام است یکی از تحولات وضعیت وخیم رژیم جعلی اسرائیل است که آمدن مخالفان آن در کف خیابان پررنگ است و درشرایطی در جبهه مقابل آن در جبهه مقاومت فلسطین است که علامت‌های بسیار خوشحال کننده و امید بخشی دارد.

وی گفت: تحول دیگر برای ما که فصل جدیدی به روی کشور ما باز شده همسایگان ما هستند که یکی پس ازدیگر‌ی در کنار ما قرار می‌گیرند و در مذاکرات علامت‌های خوبی را مشاهده می‌کنیم که در کنار هم قرارگرفتند تا با متحد شدن جامعه اسلامی و مسلمانان منتهی شود.

خطیب نماز جمعه کرمان با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح و سربازان گمنام امام زمان گفت:توانمندی های امنیتی و انتظامی کشور ما و حضور پررنگ و موفق نیروهای انتظامی در دست آورد خوب خود در دستگیری افرادی که در مسمومیت های اخیر مدارس دخترانه نقش داشتند ستودنی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم فشار اقتصادی نیز ازدوش مردم به خصوص قشر ضعیف برداشته شود.

علیدادی سلیمانی بابیان ۳محور مهم ازنگاه قرآن درزندگی انسان افزود: محور اول این است که شاکر نعمت‌های خدا باشیم و افرادی که به واسطه نعمت برای ما شده اند، دوم باحساسیت جدی دنبال عمل صالح باشیم و سوم با فکر تربیت صحیح فرزندان خود باشیم.

وی تشریح کرد: باید از خداوند تبارک و تعالی تقاضا‌ی این را داشته باشیم که عمل صالح انجام دهیم، عملی که رضایت خدا رابه همراه داشته باشد و در رفتار و عملکرد خود به گونه ای عمل کنیم که رصایت خداوند را جلب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی  گفت: عمل صالح برای خود ما است و درسرنوشت خود انسان تاثیر دارد و درقیامت می‌تواند باعث سرافرازی انسان شود و عمل صالح گاهی باعث می‌شود اگر عمل اشتباهی را انجام داد آن‌ها را بپوشاند و قدرت آن را دارد گناهان را از پرونده ما پاک کند، چون ما انسان‌ها خواسته یا ناخواسته مرتکب گناه می‌شویم پس باید به عمل صالح روی بیاوریم.

وی تاکید کرد: یکی از محور‌ها که باعث استمرار ثواب می‌شود فرزند صالح است لذا درنگاه توحیدی هم انسان باید مراقب اعمال و رفتار خودش و هم مواظب اعمال و رفتار و تربیت فرزندان خود باشند و تلاش کند فرزندان صالحی از خود به جای بگذارد و آن‌ها را مبتنی بر آداب دینی و معنوی تربیت کنند چراکه ما درقبال فرزندان خود مسئول هستیم تا با تربیت فرزند صالح جامعه و دیگران و آیندگان نیز ازآن خیر و ثواب ببرد.

ماه رمضان فرصتی است برای انتخاب راه درست

امام جمعه کرمان با اشاره به مناسبت‌های متعدد پیش رو گفت: مناسب‌های متعددی درپیش داریم ازجمله هجوم ناجوانمردانه ماموران ستمشاهی رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه قم و حمله به فقه، فقاهت، حوزه و روحانیت که آن حادثه تاریخی به وجود آمد، روز ملی شدن صنعت نفت، آغاز دوبهار یکی مبدا شروع سال جدید و تغییر و تحول در طبیعت و دیگری بهارقرآن و آغاز ماه ضیافت الله که هرکدام برای ما فرصت‌هایی را مهیا می‌کند.

وی افزود: آنجا که تحولی در طبیعت است فرصتی است برای خانه تکانی دل و نفس و خانه تکانی و نظافت خانه که عمل پسندیده‌ای است و سرکشی به اقوام که خود عبادت بزرگی است و خداوند نیز به آن تاکید کرده است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: درسال جدید باتقویت وحدت و همدلی کدورت‌ها را ازبین ببریم حتی فرصتی است برای استراحت بدن و سیاحت و گردش در دل طبیعت و پی بردن در عظمت نظام خلقت و تفکر در آن و ده‌ها فرصت دیگر برایمان فراهم است.

وی اظهار داشت: بهار قرآن نیز بسیار باارزش و مهم است بهار دل‌ها و تمکین آن دربرابر خالق است فرصتی است برای مقابله با گناه و مبارزه با هوا و هوس‌ها و فرصتی است برای دعا و تزرع در مقابل خدا و توبه و برگشت از خطا و معصیت تا اینکه دیر نشده توبه کنیم.

علیدادی سلیمانی گفت: ماه رمضان فرصتی است برای انتخاب راه درست در دوراهی‌ها و چند راهی‌ها و فرصتیست برای مهار منطقی شهوات و میل‌ها تابه عبودیت و انسانیت ما آسیب نرساند. او ادامه داد: عید نوروز یعنی زنده شدن طبیعت و عید رمضان یعنی بازگشت به فطرت انسان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار