ادامه طغیان در ارتش صهیونیستی/۷۵۰ افسر دیگر تهدید به استعفا کردند

طبق گفته رسانه‌های رژیم صهیوینستی ۷۵۰ افسربخش‌های مختلف ارتش این رژیم به دلیل سیاست‌های نتانیاهو تهدید به استعفا کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ - 17March 2023

ادامه طغیان در ارتش صهیونیستی؛ ۷۵۰ افسر دیگر تهدید به استعفا کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روند طغیان نظامیان رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح بنیامین نتانیاهو برای تغییرات بنیادین در سیستم قضایی، وارد نیرو‌های رسمی و مشغول به خدمت شده است و اخیرا ۷۵۰ نفر از افسران نیروی هوایی، سازمان اطلاعات ارتش، عملیات ویژه و بخش سایبری تهدید به استعفا کرده‌اند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، شبکه هفت رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) خبر داد که تمرد و طغیان در نیرو‌های نظامی از بخش نیرو‌های ذخیره وارد کادر رسمی شده است. بخشی که به تعبیر این شبکه عبری‌زبان شبکه اعصاب ارتش محسوب می‌شود.

طبق این گزارش ۱۰۰ نفر از افسران نیروی هوایی و اداره اطلاعات ارتش در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی طرح کابینه نتانیاهو برای تغییرات اساسی در سیستم قضایی، از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد.

شب گذشته نیز ۶۵۰ نفر از افسران بخش عملیات ویژه و سایبری اعلام کردند که به جمع دیگر نظامیان معترض به سیاست‌های نتانیاهو می‌پوندند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که این افسران اعلام کرده‌اند که «تحت حکومت دیکتاتوری» حاضر به خدمت نیستند. یکی از آن‌ها به شبکه ۱۲ گفت: «پس از پاسخ منفی دولت به طرح هرتزوگ، امیدمان را از دست دادیم و مجبور به گرفتن چنین تصمیمی شدیم».

او افزود: «هیچ روزی گمان نمی‌کردیم که اسرائیل از درون با تهدید موجودیتی مواجه شود، این بدترین کابوس ماست».

در این میان «نداف ارجمان» رئیس سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز در واکنش به موج طغیان در ارتش این رژیم گفت که به شدت از هم پاشیدگی نهاد‌های حاکمیتی و نهاد‌های امنیتی و آغاز موج استعفا‌ها هراس دارد.

پیش از این نیز از ابتدای آغاز اعتراضات بی سابقه علیه نتانیاهو، صد‌ها نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که دیگر حاضر به ماندن در ارتش نیستند.

با تمامی این اعتراضات که وارد سومین ماه خود شده است، اما کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، دوشنبه شب (۱۳ مارس)، پس از چندین ساعت مناقشه، در قرائت اول خود، با ۶۱ رأی موافق و ۵۱ رأی مخالف با لایحه اصلاح قضائی مد نظر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم موافقت کرد. لایحه اصلاحات قضایی برای تصویب نهایی و اجرا، نیازمند، دو قرائت دیگر در کنست است.

در مقابل معترضان خواستار توقف پروسه تصویب آن در پارلمان هستند، زیرا این لایحه از دید آن‌ها نوعی «کودتا» است، زیرا از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. به گفته آن‌ها نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

این در حالی است «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی پیشتر درباره فروپاشی این رژیم هشدار داده و گفته بود: «ما به سمت نقطه بی‌بازگشت در حرکت هستیم. باید از اصلاحات قضایی دست برداریم».

وی درباره تظاهراتی که علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اصلاحات قضائی در این رژیم در جریان است، گفت: آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد، یک فاجعه است. آماده‌ایم برای رسیدن به یک راه حل، هر کاری انجام دهیم».

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار