امام جمعه قصرشیرین:

شرط رهایی کشور از نظام سلطه داشتن ایرانی قوی است

حجت‌الاسلام «صادق صالحی» گفت: شرط رهایی کشورمان از نظام سلطه داشتن ایرانی قوی است از این رو باید ملت فهیم ما در تمام ابعاد و ساحت ها، مقاوم و قوی باشد و قوی بودن را به معنای جامع کلمه اش محقق نماید.
کد خبر: ۵۷۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ - 17March 2023

شرط رهایی کشور از نظام سلطه داشتن ایرانی قوی استبه گزارش  دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: سؤال اساسی این است که آیا با وجود نظام جمهوری اسلامی، امکان زیست مسالمت‌آمیز با احترام متقابل ایران و غرب وجود دارد که در جواب باید گفت از ۲ منظر فرض چنین زیستی میسر نیست. 

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: شرط رهایی کشورمان از نظام سلطه داشتن ایرانی قوی است از این رو باید ملت فهیم ما در تمام ابعاد و ساحت ها، مقاوم و قوی باشد و قوی بودن را به معنای جامع کلمه اش محقق نماید.

وی افزود: منظر اول، نگاه تاریخی به خصلت ملی ملت ایران است، تاریخی با مقاطعی نظیر نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، نهضت ملی نفت، قیام ۱۵ خرداد که معرف خصلت استبداد، استعمار و استکبارستیزی ملت ایران در قرن معاصر است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: منظر دوم هم، نگاه هویتی به انقلاب اسلامی با محوریت استقلال و آزادی و به بیان امام راحل (ره) تحقق دو شرط عامل به‌رسمیت شناختن ایران از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش است، اول این‌که نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و دوم این‌که آن ها آقا باشند و ما نوکر و با این دو شرط، آن ها ما را به‌عنوان یک ملت عقب‌مانده و ضعیف به‌رسمیت می‌شناسند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: مسأله آمریکا با ما، حذف خود جمهوری اسلامی است و اگر روی موضوعاتی مثل فن‌اوری هسته‌ای، قدرت موشکی، حضور منطقه‌ای تمرکز کرده آن را مقدمه‌ای برای حذف جمهوری اسلامی می‌داند، یعنی می‌خواهد اول بازوان و اهرم‌های قدرت ایران را بچیند، سپس ضربه نهایی را وارد کند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین اضافه کرد: انتهای هر مذاکره‌ای با آمریکا، پایان نظام جمهوری اسلامی است و چیز دیگری آنان را راضی نخواهد کرد.

وی گفت: ملتی که ابزارهای دفاعی خود را تسلیم دشمن می‌کند تا شاید امتیازی بگیرد، در حقیقت سند نابودی خود را امضا کرده است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت: هر سه کشور چین، ایران و عربستان به‌نوعی به این توافق نیاز دارند و هرکدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود پیدا کرده است.

حجت الاسلام صالحی افزود: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت آقای رئیسی به‌شمار می‌آید که برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین اظهار کرد: در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت باید تعهدات عربستان راستی‌آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی شود.

وی گفت: برخلاف برخی تحلیل‌ها و اخبار کذب ایران اسلامی در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی با این موضوع مواجه شده و با صبر راهبردی خود در فرصت مناسب دست به این اقدام زده و بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود با اطلاع‌رسانی و مشورت‌خواهی از هم‌پیمانان منطقه خود به این عرصه ورود کرده است.

وی افزود: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط بهره رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اهداف پیدا و پنهان سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق گفت: عراق به‌عنوان یکی از مناطق حضور پرتعداد پایگاه‌های نظامی آمریکا در غرب آسیا در دو دهه گذشته همچنان اهمیت خود را حفظ کرده و عملکرد واشنگتن همچنان بر تداوم حضور پررنگ و طولانی‌مدت نظامی در این کشور تأکید دارد که در تأیید این موضوع، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اخیرا در سفری غیرمنتظره راهی بغداد شد، سفری که به گفته رسانه‌ها عمدتاً با هدف بررسی موضوعات مرتبط با همکاری‌های نظامی بغداد- واشنگتن و به‌ویژه حضور نظامی آمریکا در عراق صورت گرفته است.

حجت الاسلام صالحی گفت: با برملا شدن اهداف سفر وزیر دفاع آمریکا و مذاکرات با مقامات عراقی در این موضوع جنجالی، گروه‌های مقاومت عراق که به چیزی کمتر از اخراج آمریکاییها راضی نیستند، به سفر آستین واکنش نشان دادند.

امام جمعهشهرستان قصرشیرین گفت: سفر وزیر دفاع آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که در هفته‌های اخیر دیدارهای زیادی بین مقامات ارشد ایرانی و عراقی برگزار شده و این مسأله برای واشنگتن نگران‌کننده است و تلاش می‌کند تا تضمین بغداد را برای ادامه حضور آمریکا بگیرد. آمریکا تقویت روابط عراق و ایران را تهدیدی برای منافع خود در منطقه می‌داند و سعی دارد با تقوت شراکت راهبردی امنیتی بتواند بغداد را از تهران دور کرده و جای پای خود را محکم کند.

وی گفت: همچنین این روزها شرایط سیاسی و امنیتی سرزمین‌های اشغالی به وضعیت پیش از وقوع زلزله‌ای ‌می‌ماند که به‌محض رخ دادن همه‌چیز را به ویرانه تبدیل خواهد کرد، درحالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استناد به توانمندی ارتش این رژیم مدعی شده که با قدرت روزافزون ایران و گروه‌های مقاومت مقابله خواهد کرد اما همین ارتش اکنون در مقابل دولت او قد علم کرده است.

حجت الاسلام صالحی در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: غایت روزه، رسیدن به گوهر تقوا است به همین جهت بهترین عمل هم در این ماه ترک گناه است و روایت، گناهان را سمّ مهلک و کشنده خوانده است و عمل خیر را مُنجی و رهایی‌بخش. از گناهان دوری کنید.

وی گفت: تقارن زمانی بهار سال ۱۴۰۲ با ماه رمضان را باید مصداقی از مصادیق این بیان شریف قرآن بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار