امام جمعه بندرعباس:

دستگاه های فرهنگی و مردم کاری کنند چهره شهر در ایام نوروز، رمضانی باشد

حجت‌الاسلام «عبادی‌زاده» گفت: شهرداری، دستگاه‌های فرهنگی و مردم باید کاری کنند تا چهره شهر در ایام نوروز، رمضانی باشد و مسافران نیز در این فضا قرار گیرند.
کد خبر: ۵۷۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ - 17March 2023

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت الاسلام «محمد عبادی‌زاده» امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به در پیش بودن سالروز ملی شدن صنعت نفت (۲۹اسفند) و لزوم عبرت از تاریخ، اظهار داشت: برخی این پرسش را مطرح می کنند که آیا می توان با آمریکا ارتباط برقرار کرد که پاسخ آن مطلق نیست.

وی افزود: تا زمانی که آمریکا و دیگر کشورهای غربی خوی استکباری و سلطه جویی دارند، رابطه دوستانه‌ای وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: در مقابل این خوی استکباری، ایران پرچمدار عزت و آزادگی است که مطلوب کشورهای سلطه گر نیست.

به گفته امام جمعه بندرعباس، ایجاد بدبینی نسبت به اصل انقلاب و نظام ، ایجاد بی اعتمادی به مسئولان و ناامید کردن مردم رویکرد اصلی استکبار است که باید مراقب این دسیسه ها باشیم تا تاریخ تکرار نشود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن نوروز تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی در پارک ها و اماکن عمومی و محل های اقامت مهمانان نوروزی و برپایی ایستگاه های پذیرایی هنگام افطار از کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری، دستگاه های فرهنگی و مردم باید کاری کنند تا چهره شهر در ایام نوروز، رمضانی باشد و مسافران نیز در این فضا قرار گیرند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده همچنین خواستار رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری آشکار شد و تصریح کرد: باید به کسانی که به دلیل عذر شرعیِ سفر نمی‌توانند روزه بگیرند، با مهربانی و بدون برخورد قهرآمیز تذکر داده شود تا روزه خواری نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها