تشکیلات خودگردان فلسطین: در نشست شرم الشیخ شرکت می‌کنیم

یکی از مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که هیاتی از فلسطین فردا (یکشنبه) در نشست شرم الشیخ شرکت می‌کند.
کد خبر: ۵۷۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 18March 2023

تشکیلات خودگردان فلسطین: در نشست شرم الشیخ شرکت می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که یک هیات فلسطینی در نشست شرم الشیخ که قرار است فردا (یکشنبه) با حضور هیات‌های منطقه‌ای و بین المللی شامل رژیم صهیونیستی، آمریکا و اردن در مصر برگزار شود، مشارکت خواهد کرد.

وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که هیات فلسطینی برای دفاع از آزادی و استقلال ملت فلسطین در این نشست شرکت می‌کند.

حسین الشیخ افزود که هدف از این مشارکت، مطالبه گری برای توقف تجاوز‌های مداوم رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقابله با اقدامات و سیاست‌هایی است که خون و سرزمین و مقدسات فلسطینی‌ها را پایمال می‌کند.

بر اساس این گزارش، تقریبا یک ماه پیش، نشستی پنج جانبه میان هیاتی‌هایی از فلسطین، رژیم صهیونیستی، آمریکا، اردن و مصر در شهر «العقبه» در جنوب اردن برگزار شد.

در این نشست بر سر توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین برای مدت محدود و همچنین توقف شهرک سازی و برگزاری نشستی دیگر در «شرم الشیخ» توافق شد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز اخیرا اعلام کرد که نشست دیگری مشابه نشست العقبه این بار در شرم الشیخ مصر در روز‌های آینده برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این نشست با هدف بررسی نتایج حاصل از نشست عقبه و اقدامات عملی برای کاهش تنش در فلسطین اشغالی با نزدیک شدن به ماه رمضان برگزار می‌شود.

این شبکه صهیونیستی افزوده است: در این نشست علاوه بر آمریکا، مقامات فلسطینی، صهیونیستی، مصری و اردنی نیز حضور خواهند داشت.

نشست امنیتی اخیر تدارک دیده شده توسط آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به میزبانی اردن در بندر «العقبه» و با حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین برگزار شد.

بر اساس بیانیه پایانی نشست عقبه، رژیم صهیونیستی متعهد شد که بررسی ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین را به مدت ۴ ماه و تصویب ساخت شهرک‌های جدید را به مدت ۶ ماه متوقف کند.

این نشست با مخالفت و محکومیت گسترده از سوی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین روبه‌رو شد و آن را توطئه‌ای دیگر برای پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و نجات رژیم صهیونیستی از فشار‌های مقاومت دانستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار