سفر رئیس «شورای انتقالی جنوب یمن» به روسیه

رئیس «شورای انتقالی جنوب یمن» وابسته به امارات امروز شنبه بنا به دعوت رسمی روسیه، وارد مسکو شده است.
کد خبر: ۵۷۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ - 18March 2023

سفر رئیس «شورای انتقالی جنوب یمن» به روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عیدروس الزبیدی» رئیس «شورای انتقالی جنوب یمن» - وابسته به امارات- امروز شنبه در یک سفر رسمی، به همراه هیئتی از اعضای شورای انتقالی، از ابوظبی عازم مسکو شد.

«شورای انتقالی جنوب یمن» امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که الزبیدی پس از دریافت دعوت رسمی از سوی دولت روسیه، با همراهی یک هیئت ویژه به مسکو رفت.

به نوشته روزنامه «عدن الغد»، سیاستمداران جنوب یمن جلسات متعددی را در روسیه برگزار خواهند کرد تا در مورد مشکلاتی که کشورشان به طور کلی از آن رنج می‌برد و تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح با در نظر گرفتن وضعیت جنوب یمن، رایزنی کنند.

«شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات، عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن قرار دارد، در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده است و اکنون بر عدن (مرکز جنوب یمن)، استان سقطری (جنوب شرق) و برخی دیگر از مناطق جنوبی یمن سیطره دارد.

روابط تاریخی مسکو با جنوب یمن که به زمان اتحاد جماهیر شوروی بازمی‌گردد، نقش مهمی در مذاکره با شورای انتقالی داشته است و روی آوردن روس‌ها به احزاب تحت حمایت امارات از گرم شدن روابط این دو کشور نیز حکایت دارد.

از سوی دیگر، امارات به تدریج در حال تبدیل شدن به شریک اصلی روسیه در غرب آسیا است و میزان اشتراکات این دو کشور در مسائل منطقه‌ای رو به افزایش است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار