سردار کوثری در آیین بزرگداشت شهدای عملیات والفجر 4:

مردم ایران مردمی ولایت مدار هستند/ شهدا مردانی بی ادعا بودند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران مردمی ولایت مدار هستند که هیچ گاه ولایت را تنها نگذاشته و همیشه حامی و پشتیبان ولایت بوده اند به همین دلیل بود که حضرت امام (ره) فرمودند: ملت ما به مراتب بهتر از مردم صدر اسلام هستند.
کد خبر: ۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸ - 08November 2013

مردم ایران مردمی ولایت مدار هستند/ شهدا مردانی بی ادعا بودند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، عصر دیروز مصادف با سومین روز محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آئین بزرگداشت شهدای عملیات والفجر 4 با حضور محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، خانواده معزز شهدا و پیشکسوتان جهاد وشهادت برگزار شد.


سردار کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس طی این مراسم در رابطه با عملیات والفجر 4، اظهار داشت: لشکر محمدرسول الله(ص) یکی از یگان های شاخص این عملیات بود که در سال 1362 در منطقه مریوان انجام شد.


وی افزود: امام خمینی (ره) با توکل بر خدا و بدون هیچ سلاحی کار خود را آغاز کرد و شهدا با لبیک به امام خود راهی دفاع از میهن شدند، به همین دلیل هیچ سلاحی در برابر رزمندگان ما قادر به مقابله نبود.


کوثری در ادامه شهدا را مردانی بی ادعا نام نهاد و تصریح کرد: رزمندگان و شهدا هیچگاه به دنبال پست و مقام نبوده و با اخلاص به سوی جبهه ها شتافتند. 


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مسؤلیت مردم را در قبال شهدا این چنین بیان کرد: ادامه دادن راه شهدا از وظایف مردم است؛ چرا که ترویج اسلام ناب محمدی (ص) یکی از اهداف نظام اسلامی است.


وی در رابطه با حاج عباس ورامینی یکی از شهدای گرانقدرعملیات والفجر 4 گفت: وی دانشجوی پیرو خط امام و رهبری و از کسانی به شمار می آمد که در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشت، پس از آن به جبهه رفت و با استعداد و انگیزه بسیاری توانست موفق عمل کند.


نماینده مردم تهران با بیان اینکه شهدا بندگان فاضل و صادق خداوند بودند، افزود: شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و رهسپار نبرد حق علیه باطل شدند، اخلاص آن ها بود که سبب کسب  پیروزی های بی شمار شد و به همین دلیل بود که تمام جهان از این عمل آن ها حیرت زده ماندند.


کوثری اظهار داشت: دشمن می خواست طی مدت هفت روز به تهران برسد، اما به لطف خدا موفق نشد و قطعاً در این 8 سال جنگ تحمیلی آن ها متجاوز بودند؛ چرا که هم شروع کننده جنگ بودند و هم تعداد شهدای و جانبازان عزیز ما  از عراق کمتر بود، این خود دلیلی بر این ادعا است که فرزندان این انقلاب و سربازان امام خمینی (ره) آزادگانی در این راه حق بودند.


وی افزود: مردم ایران مردمی ولایت مدار هستند که هیچ گاه ولایت را تنها نگذاشته و همیشه حامی و پشتیبان ولایت بوده اند به همین دلیل بود که حضرت امام (ره) فرمودند: ملت ما به مراتب بهتر از مردم صدر اسلام هستند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اهداف حرکت امام حسین(ع) به کربلا را این چنین بر شمرد: مقابله با ظلم و ستم ، ادامه دادن راه پدر و جد خود و پایدار ماندن دین اسلام از اهداف امام حسین(ع)  بود که انقلاب اسلامی نیز به رهبری امام خمینی(ره) در راستای این حرکت ایجاد شد.


در پایان این مراسم از سنگ قبر شهدای عملیات والفجر4، شهیدان  علی قمی، حاج عباس ورامینی، علی اصغر رنجبران و جواد افراسیابی توسط محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان این عملیات رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها