مدیرکل کمیته امداد استان همدان:

طرح «اطعام مهدوی» در همدان اجرا می‌شود

«شیخی‌زاده» گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح «اطعام مهدوی» در استان همدان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ - 19March 2023

طرح «اطعام مهدوی» در همدان اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمدرسول شیخی‌زاده» مدیرکل کمیته امداد استان همدان، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح «اطعام مهدوی» در همدان اظهار داشت: این طرح در ماه مبارک رمضان و در سه قالب افطاری ساده، توزیع بسته معیشتی و طبخ و توزیع غذای گرم برگزار می‌شود که برای اجرای آن نیازمند مشارکت مردم هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۱ هزار نفر از خانوارهای استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: درسال جاری دو هزار و ۲۵۳ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۸۱۹ میلیون پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه در استان حدود ۲۱۵هزار نفر جزء مشترکین صدقات هستند، تصریح کرد: این افراد تا ۱۵ اسفند سال جاری ۲۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که این مبلغ نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع زکات جمع‌آوری شده در استان ۳۷میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که علاوه بر آن کمک‌هایی مبتنی بر نیاز به خانواده ایتام و دیگر خانواده‌های نیازمند در راستای تهیه لوازم ضروری و غیره نیز انجام شده است‌.

شیخی زاده افزود: کل درآمد‌های مشارکت‌ها ۲۶۹ میلیارد تومان بوده است و پیش بینی ما این است که تا آخر اسفندماه این مبلغ به ۲۹۰ میلیارد برسد.

وی متذکر شد: کل مبلغ پرداختی ما به مددجویان به صورت نقد و کالا از اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و سایر موارد بیش از ۸۹۲ میلیارد بوده است که این پرداختی‌ها بلاعوض بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار