هلال احمر اعلام کرد؛

۵۶۰ مورد عملیات امدادی همزمان با آغاز طرح نوروزی

هلال احمر اعلام کرد: طی سه روز گذشته و در شروع تعطیلات نوروزی ۵۶۰ مورد عملیات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که ۶۳ درصد از کل حوادث مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.
کد خبر: ۵۷۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ - 19March 2023

۵۶۰ مورد عملیات امدادی همزمان با آغاز طرح نوروزیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، ستاد خدمات نوروزی هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند امدادگران هلال‌احمر با تقویت تیم‌های امدادی و استقرار ۱۹ هزار امدادگر در ییش از ۱۴۰۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ها در ایام نوروز بصورت ۲۴ ساعته آماده امدادرسانی به هموطنان حادثه‌دیده هستند.

در این گذر، اطلاعات روزانه حوادث جاده‌ای به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید تا عاملی برای توجه به بیشتر به نکات ایمنی حین سفر و کاهش هر گونه حادثه باشد. همچنین جزئیات این اطلاعیه به شرح ذیل است.

۱. طی سه روز ۲۴ تا ۲۷ اسفند در شروع تعطیلات نوروزی ۵۶۰ مورد عملیات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که ۳۱۵ مورد آن (۶۳ درصد از کل حوادث) مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

۲. در این حوادث ۶۸ مسافر درون خودروهای تصادفی، گیر افتاده بودند که با تلاش امدادگران رهاسازی شدند.

۳. در سه روز ابتدایی از اجرای طرح امدادونجات نوروزی، ۲۲۰ مورد انتقال مصدومان در حوادث مختلف توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از تصادفات در سفرهای نوروزی

۱. هنگام رانندگی جهت حفظ تمرکز و پرهیز از حواس‌پرتی، از صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی خودداری کنید.

۲. قبل از رانندگی باید از سالم بودن وسیله نقلیۀ خود و کارکرد درست قسمت‌های مختلف آن اطمینان پیدا کنید.

۳‌. ضمن توجه به علائم راهنمایی و توصیه‌ها و تذکرات پلیس‌راه، برای پیشگیری از حوادث رانندگی همیشه با سرعت مجاز برانید و از افزایش سرعت خودداری کنید.

مراقبت و پیشگیری و رعایت قوانین مانع از وقوع هرگونه حوادث است و بی توجهی به آن ممکن است شما را در دام و قربانی حادثه قرار دهد.

در هر جای ایران که هستید و در صورت نیاز به امدادرسانی، امدادگران هلال احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود. ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها