مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان:

اجرای طرح «تعالی منبر» در مساجد همدان

حجت‌الاسلام «عباسی» از اجرای طرح «تعالی منبر» همزمان با ماه رمضان در مساجد همدان خبر داد و گفت: از بین ۱۵۰ مسجد این طرح در ۶۰ مسجد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ - 19March 2023

اجرای طرح «تعالی منبر» در مساجد همدانبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «وحید عباسی» مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اعزام مبلغان و روحانیون به مناطق مختلف شهری و روستایی، اظهار داشت: با همکاری معاونت تبلیغ حوزه و امور مساجد بالغ بر ۷۰ نقطه تبلیغی در بخش مرکزی و بخش شرا و قهاوند مورد پوشش قرار گرفته و روحانی در ماه رمضان به این مناطق می‌روند

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به اینکه در برخی روستاها که سالها روحانی نداشتیم با رایزنی‌های انجام شده نیز اعزام روحانی را خواهیم داشت، افزود: اعزام روحانیون به مناطق شهری را هم داریم که در این زمینه روحانیون می‌توانند با ورود به سامانه ظرفیت‌ها را شناسایی و انتخاب کنند در چه مناطقی می‌توانند فعالیت‌های تبلیغی خود را در ماه رمضان داشته باشند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در ادامه به برنامه‌های قرآنی این سازمان در ماه رمضان اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری‌هایی که با شهرداری صورت گرفته بالغ بر ۳۰ محافل جز خوانی منتخب در شهرک‌ها و حومه و مناطق حاشیه‌ای احیا شده و مورد حمایت و تقویت قرار می‌گیرد و در اکثر مساجد هم برنامه جزخوانی قرآن را در بازه‌های زمانی مختلف روز داریم.

وی با بیان اینکه دو برنامه ویژه برای روزه اولی‌های دختر و پسر داریم، افزود: این برنامه به صورت مجزا تا قبل از ۱۵ ماه رمضان اجرا خواهد شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه همزمان با ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) نیز اجرای «سلام فرمانده ۲» را خواهیم داشت، گفت: خواننده این سرود خود در این مراسم حضور دارند و به صورت گسترده در همدان اجرا می‌شود.

وی به برگزاری مراسم شبهای قدر در نقاط مختلف و مساجد همدان اشاره کرد و گفت: همچنین برگزاری مراسم اعتکاف دهه آخر ماه رمضان را داریم که در مسجد جامع به صورت سه دوره و در برخی مساجد اعتکاف دانشجویی و طلاب را به صورت مشترک خواهیم داشت.

عباسی برنامه‌های مناسبتی و تلفیق سال نو و ماه رمضان را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی، پویش‌ها و مسابقات قرآن نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی از اجرای طرح «تعالی منبر» در مساجد همدان خبر داد و تصریح کرد: از بین ۱۵۰ مسجد این طرح در ۶۰ مسجد اجرا می‌شود که از سخنرانان برجسته همدان و مبلغینی که در قم حضور دارند در این برنامه استفاده می‌شود. در واقع این طرح به صورت سخنرانی سخنرانان برجسته بعد از نماز ظهر در مساجد است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن حضور مبلغان و کارشناسان مذهبی نیز در برنامه‌ای تفریحی را در تفرجگاه‌ها داریم که مردم و مسافران می‌تواند از ظرفیت مبلغان در خصوص سوالات شرعی و دینی خود بهره مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها