رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

در سال جاری ۸۲۶ میلیارد تومان اموال مسروقه در اصفهان کشف شد

سرهنگ « ترکیان» گفت: ۱۶۵ سازمان جرم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و منهدم شده که ۳۳ درصد از این باندها را سارقان در حرکت تشکیل می دهند، با انهدام این باندها ۸۶۲ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مالباختگان مسترد شده است.
کد خبر: ۵۷۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 19March 2023

در سال جاری ۸۲۶ میلیارد تومان اموال مسروقه در اصفهان کشف شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ «حسین ترکیان» رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری ۴۰ طرح عملیاتی در سطح استان با محوریت پلیس آگاهی استان اصفهان اجرا و کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری ۶۵۲ نفر از محکومان غائب و متواری که اتهام ۴۶۰ نفر از این افراد مرتبط با جرایم سرقت بود، شدند.

وی عنوان کرد: در این مدت همچنین ۱۶۵ سازمان جرم توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و منهدم شده که ۳۳ درصد از این باندها را سارقان در حرکت تشکیل می دهند، با انهدام این باندها ۸۶۲ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مالباختگان مسترد شده است.

سرهنگ ترکیان افزود: از تعداد ۱۶۵ سازمان جرم منهدم شده، ۷۰ باند در زمینه سرقت منزل، مغازه و اماکن، ۸ باند در زمینه سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۲۰ باند در زمینه سرقت به عنف و قاپ‌زنی، ۵ باند در زمینه سرقت احشام، ۲۱ باند در زمینه سرقت خودرو و موتورسیکلت، ۲۸ باند در زمینه سرقت سیم برق و تجهیزات مخابراتی، ۳ باند سرقت مسلحانه، ۳ باند سرقت جیب‌بری و ۷ باند سرقت‌های خرد فعال بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از کاهش قابل توجه وقوع برخی از سرقت‌ها خبر داد و بیان داشت: در سرقت منزل با کاهش ۳.۵ درصدی، در سرقت مغازه با کاهش ۰.۷ درصدی، در سرقت قاپ‌زنی با کاهش ۱۴.۷ درصدی، در سرقت جیب‌بری با کاهش ۲۲.۵ درصدی و در سرقت کش و روزنی با کاهش ۱۵ درصدی در سال جاری مواجه بوده‌ایم.

وی از برگزاری جلسات و نشست‌های تعاملی با ادارات برون سازمانی به منظور پیشگیری از وقوع سرقت ها خبر داد و گفت: در سال جاری جلسات تعاملی متعددی با ادارات و سازمان‌های برون سازمانی نظیر دادگستری، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، اداره ثبت احوال، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان پایانه‌های مسافربری اصفهان و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برگزار شد که دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

سرهنگ ترکیان با تأکید بر این که بسیاری از سرقت‌ها وابسته به فرصت هستند و اگر شهروندان این فرصت‌ها را محدود کنند از وقوع سرقت تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد، خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی استان با استفاده از کلیه ظرفیت‌های سازمانی و بهره‌گیری از دانش فنی و علمی در ایام نوروز تدابیر ویژه‌ای جهت برخورد مقتدرانه با سارقان اتخاذ کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها