مدیر کل صدا و سیمای فارس پیشنهاد داد؛

پخش برنامه‌های مناسبتی ملی و برون‌مرزی از موزه دفاع‌مقدس فارس

«پهلوانیان» گفت: موزه دفاع‌ مقدس فارس در دوره کنونی ظرفیت بسیار عظیمی برای پخش برنامه‌های مناسبتی و ارائه به شبکه‎‌های ملی و برون مرزی دارد.
کد خبر: ۵۷۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ - 20March 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «احمد پهلوانیان» مدیر کل صدا و سیمای استان فارس در نشست مشترک مدیر کل حفظ آثار دفاع‌مقدس فارس با مدیرکل و معاونین صدا و سیمای فارس خطاب به سردار «سعید کوشکی جهرمی» اظهار داشت: موزه دفاع‌مقدس فارس در شرایط کنونی ظرفیت بسیار عظیمی برای پخش برنامه‌های مناسبتی و ارائه به شبکه‎‌های ملی و برون مرزی دارد.

پهلوانیان گفت: این مکان مطهر، متبرک به نام شهدا بوده و حضور در مکانی که مزین و معطر به شهدا است و نفس کشیدن در این فضا و هم‌نفس شدن با نفوس پاک شهدا و پیام‌آوران شهدا چون سردار کوشکی به عنوان یادگار جبهه و جنگ و ایثارگری افتخار معنوی بزرگی است که در واپسین لحظات سال نصیب صدا و سیمای فارس شده است.

مدیر کل صدا و سیمای استان فارس خاطرنشان کرد: صدا و سیما آمادگی دارد در زمینه‌های مختلف به ترویج فرهنگ ایثار در جامعه کمک کند.

پهلوانیان با بیان اینکه در خصوص نگاهداشت و ترویج میراث شهدا و ایثارگران پیشنهاداتی دارد افزود: پیشنهاد ما به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس این است که مکانی همچون سالن یا گالری یا نمایشگاه را در موزه دفاع مقدس به استودیوی دائمی صدا و سیما اختصاص بدهد تا در مناسبتهای مختلف به صورت متمرکز ویژه برنامه‌هایی چون هفته دفاع مقدس را از درون باغ موزه به صورت زنده پخش کنیم و علاوه بر آن خیلی همایشها و برنامه‌های مختلف را در این مجموعه برگزار و منعکس کنیم.

وی افزود: از سالن آمفی‌تئاتر روباز موزه دفاع مقدس نیز میتوان برای برنامه‌هایی عمومی با حضور مردم استفاده کرد تا علاوه بر معرفی ظرفیت موزه دفاع مقدس، معرفی بهتری از شهدا شود؛ مثلا در لحظه تحویل سال نو، هفته بسیج، هفته دفاع مقدس، شبهای قدر و شب شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) یا سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت مستقیم و متمرکز از این مکان پخش برنامه داشته باشیم.

پهلوانیان با اشاره به وجود ظرفیتهای گسترده در موزه دفاع مقدس فارس و همچنین وجود سرداران و چهره‌های شاخص در انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم در استان فارس افزود: در پی تدارک یک مستند جهت معرفی کامل باغ موزه هستیم و بنا داریم در مناسبتهای مختلف هم برای آرشیو صدا و سیما برنامه پخش کنیم هم به شبکه‌های ملی  ارائه بدهیم.

وی افزود: تولید بسته‌های محتوایی با محوریت نقش و جایگاه فارس در دفاع مقدس در تمام روزهای سال با استفاده از منابعی که در آرشیو صدا و سیما، اداره کل حفظ آثار فارس، سپاه، ارتش، جهاد و ادارات، بنیاد شهید و ... است ظرفیت عظیمی است و می‌توان کارهای بزرگی کرد و آمادگی معرفی چهره‌های شاخص شهدا با تهیه مستندهای فاخر در یک آلبوم یا مجموعه را داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها