مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد؛

اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۶۱ بقعه متبرکه همدان

حجت‌الاسلام «حاجی زین‌العابدینی» گفت: همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۶۱ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ - 20March 2023

اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۶۱ بقعه متبرکه همدانبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا حاجی زین‌العابدینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار داشت: با توجه به همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مهمانی خدا، امسال برنامه‌های طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی به صورت همزمان در ۶۱ بقعه متبرکه استان همدان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی افزود: به منظور تقویت باورهای دینی و ارتقای فضای معنوی جامعه و همچنین ترویج فرهنگ دعا و مناجات، انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها و هیات‌های امنای بقاع متبرکه و مراکز این نهاد در شهرستان‌ها همکاری لازم را در برگزاری برنامه‌های آرامش بهاری داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به آمادگی بقاع متبرکه استان همزمان با فرا رسیدن سال نو از زائران نوروزی، ادامه داد: برنامه طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع سطح یک و ۲ و ۵۰ بقعه متبرکه سطح سه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام زین‌العابدینی با اشاره به اینکه این طرح از ۲۵ اسفند در بقاع متبرکه آغاز شده و تا سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۲ ادامه دارد، بیان کرد: در این مدت به همراه اعضای ستادی از روند اجرای طرح بازدید و استقبال از زائران و مسافران نوروزی داریم.

وی همچنین از غبارروبی و نظافت بقاع متبرکه استان همدان خبر داد و فضاسازی محیطی، مراسم تحویل سال نو، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت، اعزام مبلغان اعزامی و بومی به نقاط مختلف استان، آیین جزءخوانی قرآن، تفسیر قرآن و مناجات‌خوانی را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان همدان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه همزمان با پنجشنبه آخر سال نیز برنامه‌هایی را در سطح بقاع متبرکه داشتیم، ادامه داد: خیمه‌های معرفت با برپایی غرفه‌های مختلف در طول برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان همدان شامل غرفه کودکان، پاسخگویی به سوالات شرعی، صحیح‌خوانی قرائت نماز، گفتمان‌های دینی و مشاوره دایر است.

حجت الاسلام زین‌العابدینی گفت: مراسم تحویل سال در بقاع متبرکه اجرا و بیانات رهبر معظم انقلاب پخش خواهد شد و همچنین همه مساجد شهر برای برگزاری مراسم‌های نوروز و ماه مبارک رمضان آماده شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان و طرح آرامش بهاری برنامه‌هایی همچون قرائت دعاهای ویژه این ماه، حضور قاریان برجسته در برنامه‌های ماه رمضان و آرامش بهاری با برگزاری محافل قرآنی و اطعام‌دهی اجرا خواهد شد، از برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در دهم رمضان خبر داد و افزود: برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شب‌های قدر همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار