آغاز فعالیت دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان

دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان ویژه نوروز ۱۴۰۲ با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استاندار کردستان در سنندج آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۵۷۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ - 21March 2023

آغاز فعالیت دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «جواد واحدی» معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی امروز در آیین افتتاح دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان و بی‌نظیر در سطح کشور و دنیا نماد فرهنگ، طبیعت و مهربانی است.

وی افزود: همچنین ویژگی خاص این استان وجود وحدت، همدلی و هم‌افزایی میان تمام بخش‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با استاندار، مدیران ارشد استانی و مجموعه کارکنان این اداره‌کل و بخش‌های خصوصی، به معنای واقعی است.

واحدی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی گردشگری در کردستان کافی نیست، اضافه کرد: فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به ‌منظور جذب بیشتر گردشگران، به‌صورت استانی و ملی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه پایدار گردشگری و رونق اقتصادی به خوبی بهره بگیریم و شاهد تحولات بسیار خوبی در کشور باشیم.

واحدی همچنین از نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی سنندج بازدید کرد و گفت: صنایع‌دستی این استان با دارا بودن ویژگی‌های منحصر بفرد از جمله بار فرهنگی غنی و متنوع، توانسته است نقش بسزایی را در توسعه صنعت گردشگری و شکوفایی اقتصادی کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه ساخته‌های دست هنرمندان صنایع‌دستی کردستان بی‌بدلیل است، عنوان کرد: باید با معرفی و بهره‌برداری مناسب از این قابلیت‌ها، گام‌های اساسی در توسعه این صنعت در منطقه برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها