یمن پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کرد

سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح دولت نجات ملی یمن خبر داد که موفق شده‌اند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در استان الجوف سرنگون کنند.
کد خبر: ۵۷۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ - 21March 2023
یمن پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح دولت نجات ملی یمن شامگاه امروز سه‌شنبه خبر داد که موفق شده‌اند یک پهپاد متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی را سرنگون کنند.
 
شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، این پهپاد، جاسوسی بوده و پس از نقض حریم هوایی یمن، سرنگون شده است. به گفته سریع، این عملیات با موشک‌های زمین به هوای ساخت یمن صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه پهپاد مذکور در استان الجوف سرنگون شده است، تأکید کرد: نیرو‌های مسلح [یمن]آماده مقابله با هر گونه تلاش برای نقض حاکمیت یمن یا تجاوزی از سوی ائتلاف متجاوز است.
 
این اقدامات ائتلاف سعودی در حالی صورت می‌گیرد که عربستان، آمریکا، انگلیس و امارات امروز با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند که از راهکار سیاسی فراگیر در یمن حمایت می‌کنند.
 
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن چندی پیش هم گفته بود:: «ما در یک جنگ مقدس هستیم و جانفشانی‌های شهدای بزرگوار را که با خون پاک خود، تاریخ روشنی رقم زدند، فراموش نخواهیم کرد».
 
او اضافه کرد که این جانفشانی‌ها باعث شد مردم یمن سر خود را بالا بگیرند و به شجاعت آنان افتخار کنند؛ هر چند دشمن هم پیش از این صنعاء و سایر استان‌ها را بمباران می‌کرد؛ ولی امروز می‌توانیم به هر حمله‌ای با چندین موشک و پهپاد پاسخ دهیم.
 
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه با بیان اینکه نیرو‌های مسلح این کشور موفق شدند معادله‌ای در موازنه ترس و وحشت با دشمن ایجاد کنند، تصریح کرد معادله اخیر در راستای مأموریت نیرو‌های مسلح برای حمایت از منابع حاکمیتی مانند نفت و گاز است.
 
سریع در پایان تأکید کرد که این معادله توانایی یمن در بازدارندگی و سطح پیشرفته نیرو‌های مسلح را در حمایت از حاکمیت و منابع این کشور ثابت کرده است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار