رئیس جمهور سوریه:

کشورهای منطقه باید سیستم حمایتی در قبال سیاست‌های خصمانه غرب ایجاد کنند

اسد که میزبان رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بود، تأکید کرد که کشور‌های منطقه باید سیستم حمایتی در قبال سیاست‌های خصمانه غرب ایجاد کنند.
کد خبر: ۵۷۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ - 21March 2023
کشورهای منطقه باید سیستم حمایتی در قبال سیاست‌های خصمانه غرب ایجاد کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.
 
دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد، اسد با خرازی، مسائل فکری و سیاسی و تحولاتی را بررسی کرد که در جهان در حال رخ دادن است. رئیس جمهور سوریه گفت که با توجه به تحولات سریع در مرحله کنونی، طبیعی است که خسارت‌هایی برای کشور‌های ما به همراه داشته باشد، ولی برآیند این تحولات، به سود ما خواهد بود.
 
وی با اشاره به اشتباهات زیاد در سیاست‌ها و دیدگاه‌های غرب به ویژه آمریکا، ادامه داد: این مرحله نیازمند گفت‌وگو‌های فشرده و اقدام راهبردی بین کشور‌های منطقه است؛ زیرا غرب در این منطقه، چه بسا، خصمانه‌تر خواهد بود و تلاش خواهد کرد که از همه ابزار‌های موجود خود در داخل جوامع ما استفاده کند.
 
اسد با بیان اینکه همین مسئله نشان می‌دهد که کشور‌های منطقه باید با اوضاع داخلی خود، با دقت بیشتری برخورد کنند، تصریح کرد: این کشور‌ها باید به سمت تحکیم روابط فیما بین خود حرکت کنند تا بتوانند سیستم حمایتی در قبال سیاست‌های خصمانه [غربیها]ایجاد کنند».
 
خرازی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تحولات سریع و بزرگ در سطح جهان، کشور‌های منطقه باید دیدگاه روشنی نسبت به آینده داشته باشند تا منافع خود را حفظ کنند. این مسئله مستلزم، افزایش دیدار و گفت‌وگو بین مسئولان و اندیشمندان مسائل فرهنگی و راهبردی است.
 
وی تأکید کرد که از سرگیری روابط تهران-ریاض، تقویت روابط سوریه با کشور‌های عربی و پیشرفت چشمگیر در روابط روسیه و چین، در همین راستاست.
 
در این دیدار همچنین مسئله هویت و ارتباط آن با مذهب بررسی شد. اسد در این زمینه گفت: طرف‌های متخاصم در تلاش هستند که هویت را هدف قرار دهند. غرب نسل جوان را در برابر دو گزینه قرار داده است: نخست اینکه افراطی مذهبی باشند و دوم اینکه بدون هیچ گونه وابستگی و اخلاقمداری؛ لذا چالش پبش روی کشور‌های ما این است که نسل جوانی به وجود آوریم که مبتنی بر گزینه سوم باشد، یعنی بر اساس حفظ هویت، فرهنگ و وابستگی؛ لذا این نسل باید به مذهب، هویت ملی و فرهنگ اجتماعی و تمدنی خود افتخار کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار