احضار سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن

وزارت خارجه آمریکا به دنبال لغو قانون ممنوعیت بازگشت اسرائیلی‌ها به شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری، سفیر این رژیم را احضار کرد.
کد خبر: ۵۷۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ - 22March 2023

احضار سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، منابع صهیونیست از احضار سفیر این رژیم در واشنگتن پس از تصویب قانونی در کنست در راستای گسترش شهرک سازی خبر دادند.

وزارت خارجه آمریکا به دنبال لغو قانون ممنوعیت بازگشت اسرائیلی ها به شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری، سفیر این رژیم را احضار کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت آمریکا مراتب نگرانی خود را از مصوبه تحریک آمیز اسرائیل اعلام کرده است.

کنست رژیم صهیونیستی قانون لغو عقب‌نشینی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال کرانه باختری را با هدف زمینه‌سازی برای مشروعیت بخشی به شهرک حومش و احداث مدرسه‌ای دینی در آن به طور نهایی به تصویب رساند.

۳۱ عضو کنست به این قانون رای مثبت و ۱۸ نفر هم رای منفی دادند.پیش‌نویس قانون مذکور قبلاً ۷ مرتبه متوالی در ۷ دولت مختلف به رای گذاشته شده بود اما تصویب نشده بود. به موجب این قانون، اسرائیلی‌ها پس از ۱۸ سال ممنوعیت، می‌توانند به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری بازگردند.

نتانیاهو عنصر نامطلوب در آمریکا

از سوی دیگر شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شماری از مسئولان بلندپایه دولت آمریکا در پیامی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفته‌اند که بهتر است به آمریکا سفر نکند!

طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو موجب ایجاد اختلافاتی عمیق بین آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز گذشته در گفتگوی تلفنی با نتانیاهو از این طرح به شدت انتقاد کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که علت این توصیه مسئولان آمریکایی به نتانیاهو، اجتناب از اقداماتی است که احتمال دارد جو بایدن دست به آن بزند و نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نتانیاهو نسبت به عدم دعوت کاخ سفید از او برای سفر به واشنگتن به رغم گذشت ۳ ماه از تشکیل دولت جدید نگران است.

کنست رژیم صهیونیستی ماه گذشته در مرحله نخست طرح مدنظر نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را به تصویب رساند. هدف از این طرح تضعیف دادگاه عالی رژیم صهیونیستی و کاهش صلاحیت های آن و تغییر ترکیب کمیته تعیین قضات است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار