امام جمعه همدان:

باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم، گفت: گر مردم در این عرصه همراهی نکنند، مسئولان نیز موفق نخواهند شد.
کد خبر: ۵۸۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ - 24March 2023

باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: فقر در جامعه‌ مانع اساسی برای رشد فکری، فرهنگی و معنوی جامعه است. تأمین اقتصاد و فراهم شدن زندگی در حد کفاف، جز ضرورت‌ها در دین اسلام است. 

وی افزود: زندگی در حد کفاف، یعنی نیازهای روزمره انسان تأمین شود و حتی زندگی پایین تر از این مقدار، کفر طلقی می‌شود.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در عرصه تحقق شعار سال، بخشی از وظایف برعهده مسئولان و بخشی بر عهده مردم است و همه باید در کنار هم به فکر حل مشکل باشند.

وی با بیان اینکه همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید به سمت مردمی کردن اقتصاد حرکت کنیم، گفت: گر مردم در این عرصه همراهی نکنند، مسئولان نیز موفق نخواهند شد.

حجت‌الاسلام شعبانی یادآور شد: حمایت واقعی از تولید کننده و سرمایه گذار، یکی از وظایف دولت و مسئولان است. همان طور که از خودروسازان حمایت می‌شود، لازم است تا در عرصه‌های دیگر نیز از تولیدکنندگان حمایت شود.

وی تصریح کرد  باید مدیریت اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت نقش تسهیل کننده در این عرصه داشته باشند. کشور آنقدر نخبه دارد که می‌توانند موتور محرکه کشور باشند و موانع را برطرف کنند، البته باید اجازه فعالیت به آنها بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: برخی قوانین دست و پاگیر، بروکراسی اداری و حضور افراد بی‌دغدغه، موانعی هستند که در مسیر نخبگان حضور دارند

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید بر محور قانون حرکت کنند، گفت: معنای تذکرات در تریبون نماز جمعه، پرهیز از دخالت در وظایف یکدیگر و لزوم فعالیت هر کس در حوزه وظایف قانونی خود می‌باشد. هر کس باید نسبت به کار خود و وظایفش مسئولیت پذیر باشد.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه در عرصه هنجارهای اجتماعی، مردم مطالبات فراوانی دارند که بر اساس قانون باید به آن توجه شود،  خاطرنشان کرد: حاکمیت قانون در رابطه با مقابله با بی‌بند و باری، مطالبه قانونی مردم است. ۳۰ دستگاه نسبت به حفظ هنجارهای اجتماعی دارای وظیفه هستند و خوب است امروز میزان عملکرد خود را گزارش دهند. 

 وی با اشاره به اینکه وظیفه این تربیون، مطالبه میزان عمل کردن به قانون توسط مسئولان است، متذکر شد: اقتصاد اهمیت بالایی دارد، اما اگر فرهنگ‌ و هنجار آسیب ببیند در عرصه اقتصاد نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار