یادداشت/ سردار حمیدرضا رستمیان

«تیپ کربلا» محوری‌ترین یگان سپاه در عملیات «فتح المبین» بود

تیپ کربلا، بعنوان محوری‌ترین یگان سپاه پاسداران در جبهه‌های جنوب کشور در عملیات فتح المبین در محور شوش به سمت ارتفاعات میشداغ وارد عمل شده و فتوحات قابل توجهی داشته و بزرگترین پیروزی‌ها در این عملیات با مشارکت یگان‌های ارتش و سپاه رقم خورد.
کد خبر: ۵۸۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵ - 25March 2023

«تیپ کربلا» محوری‌ترین یگان سپاه در عملیات «فتح المبین» بودگروه استانهای دفاع‌پرس- سردار «حمیدرضا رستمیان» فرمانده دفاع مقدس و جبهه مقاومت؛ حماسه‌های بی‌بدیل رزمندگان اسلام در بیرون راندن متجاوزین به سرزمین مان در سلسله عملیات‌هایی: ثامن الائمه (ع)، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس در سال‌های ۶٠ و ۶١ نقش سرنوشت سازی داشت.

با حاکمیت نیرو‌های انقلابی و جهادی بر هدایت قوه مجریه و فرماندهی یگان‌های رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن سپاه پاسداران در نبرد با متجاوزین، قدرت مضاعف نظامی ایجاد شد؛ لذا پس از عملیات‌های ثامن الائمه (ع) که منجر به شکستن محاصره آبادان و عملیات طریق القدس که فتح و آزادسازی شهربستان را دنبال داشت.

عملیات فتح المبین به منظور دورکردن دشمن از شهر‌های شوش، اندیمشک، دزفول، وخارج کردن جاده اصلی اندیمشک به اهواز با رمز مبارک یا زهرا (س) اجرا شد.

تیپ کربلا، بعنوان محوری‌ترین یگان سپاه پاسداران در جبهه‌های جنوب کشور در این عملیات در محور شوش به سمت ارتفاعات میشداغ وارد عمل شده و فتوحات قابل توجهی داشته و بزرگترین پیروزی‌ها در این عملیات با مشارکت یگان‌های ارتش و سپاه رقم خورد.

در عملیات فتح المبین تیپ کربلا با ٩ تا ١٢ گردان پیاده از استان‌های مختلفی همچون: اصفهان، تهران، خوزستان، مازندران، خراسان، و... وارد عمل شده و بخش قابل ملاحظه‌ای از مناطق اشغالی را از یوغ دشمنان خارج و شهدای عظیم الشانی را تقدیم کردند. یاد و خاطره حماسه سازان عملیات فتح المبین گرامی باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار