اسپوتنیک: دیدار مقامات ریاض و دمشق از یک سال قبل آغاز شده است

یک خبرگزاری روسی به نقل از منابع آگاه خبر داد که دیدار مقامات سعودی و سوری از حدود یک سال قبل آغاز شده و دو طرف بار‌ها به پایتخت‌های یکدیگر هیأت اعزام کرده‌اند.
کد خبر: ۵۸۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ - 25March 2023

اسپوتنیک: دیدار مقامات ریاض و دمشق از یک سال قبل آغاز شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع آگاه، جمعه، به خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر دادند که دیدار مقامات سعودی و سوریه از حدود یک سال گذشته آغاز شده است.

طبق گفته این منابع، زمان سفر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی به سوریه پس از عید فطر تعیین شده است. منابع مذکور همچنین اظهار داشتند که به احتمال زیاد کنسولگری عربستان سعودی پس از پایان هماهنگی‌های لازم طی ماه مبارک رمضان بازگشایی شود.

این منابع که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نشده، اضافه کردند دیدار‌هایی که میان مقامات سعودی و سوری صورت گرفته، در سطح دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی بوده، به‌نحوی که چندین هیأت از سوریه به ریاض سفر کرده‌اند و طرف مقابل نیز چندین هیأت طی یک سال گذشته به دمشق اعزام کرده است.

براساس این گزارش، برخی از دیدار‌ها در جریان سفر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به امارات عربی متحده صورت گرفته است. منابع یادشده همچنین در پاسخ به سؤالی درباره این‌که آیا احتمال سفر بشار اسد به ریاض و احتمال سفر «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی به دمشق وجود دارد، عنوان کردند: «هر چیزی محتمل است.. مسائل به سرعت پیش می‌رود و تفاهمات برادرانه‌ای صورت گرفته است.»

پایان پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار