پیام عضو مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت «سمیعی گیلانی»؛

استاد «سمیعی گیلانی» با کوله‌باری از دانایی در تاریخ کشور ماندگار شد

آیت‌الله «رمضانی» در پیامی، درگذشت پدر ویراستاری نوین ایران را تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۸۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ - 26March 2023

استاد «سمیعی گیلانی» با کوله باری از دانایی در تاریخ کشور ماندگار شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در پی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی، چهره ماندگار و پدر ویراستاری نوین ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

استان گیلان مأمن رشد ذخائر گرانبهای مفاخر کشور است که با عروج شان به دیار باقی جایگزینی نخواهند داشت.

استاد فقید احمد سمیعی گیلانی نوه شهید آیت‌الله العظمی حاج ملا محمد خمامی پس از ۱۰۲ سال زندگی، با کوله باری از علم و دانایی در تاریخ زرین کشور ماندگار شد و پرچم افتخارات گیلان را در قله‌های البرز برافراشت.

این استاد فرهیخته که بر سکوی اول ویراستاری کشور ایستاد، منشاء و مؤلف آثار فاخری شد که مرجع شیفتگان عرصه ادب و زبان فارسی است.

در اوایل دهه ۷۰ این کلام استاد در دانشگاه تربیت مدرس قم را بخاطر دارم که عشق به قبه نورانی مضجع شریف حضرت معصومه (س) را دلیل انتخاب کرسی تدریس در این دانشگاه حکایت می‌کرد.

اینجانب ضایعه جبران‌ناپذیر فقدان این استاد فرزانه را به خاندان بزرگ سمیعی، اهالی قلم و دانایی کشور و مردم دیار علم پرور گیلان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان رحمت واسعه و جایگاه رفیع و منیع را برای ایشان مسئلت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها