رئیس پلیس راه کشور:

۶۵ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به قوانین است

سردار مؤمنی با اشاره به جان باختن نزدیک به ۵۰۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای امسال، گفت: ۶۵ درصد سوانح ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.
کد خبر: ۵۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ - 27March 2023

فوت ۴۷۰نفر در سوانح جاده‌ای/۶۵درصد تصادفات عدم توجه به قوانین استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسن مؤمنی» رئیس پلیس راه کشور ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید و بررسی راه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه در موج اول تعطیلات نوروزی سال جاری ۴۷۰ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: ۶۵ درصد این تصادفات از تخطی سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی شده است.

وی ضمن بیان اینکه طی پنج روز نخست سال جاری دو هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی مجروح و مصدوم شدند، افزود: گاهی اثر این تصادفات تا پایان عمر گریبان‌گیر فرد و خانواده می‌شود؛ لذا برای پیشگیری از این اتفاقات تلخ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به همگان توصیه می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور ضمن بیان اینکه ۲۶۲ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی طی این پنج روز به ثبت رسیده است، ابراز داشت: این آمار به نسبت سال قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مؤمنی ضمن بیان اینکه تردد در محور‌های مواصلاتی پرحجم و روان است، تصریح کرد: تنها در محور‌های شمالی هراز، چالوس و قزوین-رشت ترافیک سنگین به چشم می‌خورد؛ لذا از رانندگان درخواست داریم سفر خود را مدیریت کرده و بازگشت خود را به روز‌های آخر موکول نکنند.

وی افزود: در اکثر محور‌ها جو آب و هوایی بارانی است که همین امر آمار تصادفات را افزایش خواهد داد؛ لذا رعایت سرعت و فاصله طولی مناسب می‌تواند از این پیشامد‌های تلخ و جبران‌ناپذیر پیشگیری کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار